Prima paginăSocial

[FOTO] Experiențe inedite în Italia pentru elevii și profesorii LPS Roman, în cadrul proiectului „Viață sănătoasă și oportunități egale prin sport”

[FOTO] Experiențe inedite în Italia pentru elevii și profesorii LPS Roman, în cadrul proiectului „Viață sănătoasă și oportunități egale prin sport”

Dimensiune text

 

Liceul cu Program Sportiv din Roman derulează, în perioada 2016 – 2019, proiectul „Viață sănătoasă și oportunități egale prin sport”, proiect finanțat de către Comisia Europeană prin Programul Erasmus+ , parteneriate strategice KA2 între școli – parte a componentei mobilități pentru elevi și profesori. Liceul cu Program Sportiv Roman are ca partenere, în cadrul proiectului, unități de învățământ din Portugalia, Italia, Grecia, Spania, Polonia și Letonia.

În perioada 3 – 7 aprilie, cinci elevi și patru profesori din cadrul LPS Roman au mers în Italia, la școala din Nole, unde s-au întâlnit pentru prima dată cu ceilalți elevi de la școlile participante în cadrul proiectului.

Luni, 3 aprilie, participanții au vizitat școala din Nole, au avut loc evaluarea inițială, jocuri de integrare, un laborator de jonglerie. Marți, 4 aprilie, a fost vizitat Satul Olimpic din Bardonecchia, s-au desfășurat jocuri de înviorare, ateliere de lucru și activități sportive. Ziua de miercuri, 5 aprilie, a fost destinată atelierelor de lucru, jocurilor de cooperare în echipă, jocurilor de rol legate de tema proiectului și a fost organizată o drumeție. Programul fiecăreia din cele trei zile s-a încheiat cu o seară culturală, organizată de țările participante în proiect: Portugalia, Letonia, Spania, România, Polonia și Grecia. Joi, 6 aprilie, au avut loc activități sportive de înviorare, workshopul „Baloane în zbor”, evaluarea activităților reuniunii, precum și planificarea următoarei întâlniri, din Polonia. Vineri, 7 aprilie, s-au desfășurat o aplicație practică în Torino, pentru realizarea Flashmob-ului comun, competiția și votarea logoului proiectului, precum și seara culturală organizată de gazdele italiene.

Peste 150 de elevi și circa 15 profesori în activitățile de proiect

Scopul proiectului îl reprezintă evitarea comportamentelor riscante printre tineri, promovarea dialogului intercultural, toleranței, integrării, acceptării, implicarea elevilor dezavantajați în activități non-formale, stimularea simțului civic și dezvoltare culturală, adaptarea la tradițiile internaționale, precum și îmbunătățirea comunicării între școlile participante și comunități.

„Alături de colegii mei Ciprian Moise, Marius Țocu și Dana Hanganu, am însoțit cei cinci elevi ai LPS Roman, în mobilitatea care a avut loc în Italia, cea de-a doua mobilitate a proiectului. A fost o experiență extraordinară în Italia, plină de activități cu caracter non-formal. Copiii au învățat, prin metode inovative, să comunice într-o limbă străină, să interacționeze, să lucreze în echipă, și-au perfecționat și limba engleză, care este limba proiectului. S-a pus un mare accent pe activitățile în aer liber și pe activitățile sportive. În cadrul proiectului urmează încă cinci mobilități de studiu, și pentru profesori, și pentru elevi, pentru că și profesorii învață tehnicile moderne de abordare într-un alt fel, mai atractiv, pentru elevi, care să îi ajute să-și depășească problemele. Proiectul vizează și reducerea abandonului școlar, integrarea elevilor cu dizabilități, a elevilor cu probleme. Elevii au fost selectați atât din mediul rural, cât și din mediul urban, pentru a da o șansă tuturor să participe la acest proiect. Ei vor fi, mai departe, formatori, și vor împărtăși experiențele acumulate și cu ceilalți colegi din școală”, a declarat profesor Mirela Bumbu, care a făcut parte din echipa de proiect.

„A fost o oportunitate să învățăm, dar să ne și testăm nivelul pe care îl avem la limba engleză, alături de ocazia să ne întâlnim cu alți tineri, din alte culturi, din alte țări”, a afirmat Remus Ionel Caraiman, elev în clasa a VIII-a la LPS Roman. „Mi-a plăcut că am învățat multe lucruri noi, despre multe țări, am legat multe prietenii și am avut ocazia să ne perfecționăm limba engleză. Chiar gazdele italiene la care am stat au fost plăcut surprinse de nivelul cunoștințelor noastre de limba engleză”, a afirmat Daria Apostol, elevă în clasa a VII-a la LPS Roman.

„Pe noi aceste experiențe ne îmbogățesc în primul rând din punct de vedere metodic, didactic, și ne ajută să creăm, pe viitor, noi pârghii pentru a atrage elevii în activități mai ales de învățare non-formală. Acum, aproape de finalul primului an de proiect, avem implicați peste 150 de elevi și circa 15 profesori în activitățile de proiect, care ne-au ajutat să facem parte din această familie comună a Uniunii Europene. Proiectul se va derula până în 2019 și așteptăm noi și noi elevi între 12 și 16 ani să treacă pragul liceului nostru și, de ce nu, să facă parte din echipa de proiect”, a afirmat profesor Irina Pătrăuceanu – cea care a câștigat și implementat proiectul la LPS Roman -, în cadrul reuniunii de diseminare a activităților din Italia, care a avut loc marți, 23 mai.

 

 

 

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0