Final de proiect Erasmus+ la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

Final de proiect Erasmus+ la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

 

 

Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman a beneficiat, în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2018, de un grant pentru derularea proiectului „Inclusion on the way to Europe” – proiect de parteneriat strategic pentru susţinerea de bune practici în domeniul şcolar. Partenerii Colegiului Tehnic „Petru Poni” în acest proiect au fost: Kauno „Vyturio” Gimnazija (Lituania), Stålforsskola Sf 2 – Eskilstuna (Suedia) şi Ibrahim Tanriverdi Sosyal Bilimler Lisesi – Samsun (Turcia). Bugetul proiectului a fost de 22.070 de euro, fiind cofinanţat de Comisia Europeană şi aprobat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, prin programul Erasmus Plus.

Proiectul şi-a propus să promoveze includerea elevilor care se încadrează în categorii de risc de excludere socială (cei cu lipsă de competenţe de bază, aflaţi în risc de abandon şi elevii cu nevoi speciale), contribuind la favorizarea integrării lor în învăţământul de masă şi societate, să aplice noi strategii educaţionale, pentru depăşirea lipsei de competenţe de bază ale elevilor, în ştiinţă, matematică şi tehnologie, să conducă la aplicarea unor noi metode în domeniul dezvoltării sociale şi emoţionale ale copilului, ca parte a curriculumului practic pentru elevii cu nevoi educaţionale speciale, să creeze un mediu de învăţare stimulativ şi abordări pentru sprijinirea dezvoltării sociale şi emoţionale a copilului, precum şi să pună la dispoziţia profesorilor, din şcoală şi nu numai, a diferitelor metode de educaţie şi împărtăşirea de bunele practici în domeniul educaţional.

Au fost realizate mai multe reuniuni de proiect, precum şi două întâlniri transnaţionale, iar elevii au participat la activităţile proiectului derulate în școală, dar şi în cadrul mobilităţilor din ţările partenere, experienţe care i-au ajutat să dobândească abilităţi.

Impactul proiectului a presupus dezvoltarea stimei de sine și creșterea motivației elevilor pentru dezvoltarea personală, părinții și tutorii elevilor au devenit mai implicați în viața școlii și manifestă mai mult interes pentru dezvoltarea propriilor copii, în timp ce profesorii au avut o contribuție mai mare la dezvoltarea profesională și au devenit capabili să implementeze noi proiecte europene. Participanții la proiect au învățat să lucreze în echipă, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba maternă și limba engleză, abilități TIC, și-au schimbat mentalitatea față de copiii rromi, copiii cu CES, copiii instituționalizați și copiii dezavantajați și s-au produs schimburi interculturale, au transmis reprezentanții Colegiului Tehnic „Petru Poni”.

„Rezultatele obținute în urma sondajelor și a chestionarelor periodice și finale administrate la elevi, părinți, profesori, arată că proiectul și-a atins scopul și obiectivele. Sondajele  aplicate în țările partenere arată că atitudinea și gândirea  elevilor și a părinților s-au schimbat, cu toții devenind dornici de a crea o Europă, fără granițe și pentru a crea atitudini democratice în Europa, acest fapt reprezentând un indicator calitativ. Prin implicarea în activitățile acestui proiect, elevii au devenit mult mai motivați pentru anumite discipline de studiu, de exemplu limba engleză, geografie, istorie, desen, educație tehnologică, dezvoltându-și potențialul artistic și creativ. Dimensiunea europeană a tuturor reuniunilor de proiect desfășurate în țările partenere a oferit oportunități  în context European cu vizarea următoarele obiective specifice: compararea sistemelor de învățământ, dezvoltarea competențelor TIC, progres în comunicarea în limba engleză, creșterea motivației elevilor pentru dezvoltarea personală, schimb de bune practici manageriale și pedagogice și dezvoltarea tehnicilor de predare și a metodelor centrate pe elev pentru îmbunătățirea calității educației, implicarea unui număr mare de elevi în toate activitățile proiectului, promovarea respectului reciproc dintre parteneri, cât și descoperirea tradițiilor și a diversității culturale”, a afirmat profesor Mihaela Stan, coordonatorul proiectului.

Echipa de proiect din cadrul Colegiului Tehnic „Petru Poni” a fost formată din: profesor Mihaela Stan, responsabil proiect, profesor Mariana Gabriela Dascălu, directorul instituției de învățământ, profesor Mihaela  Pîslaru, director adjunct, contabil Maria Dorobanţu, psiholog Iulia Talmaciu, profesor Dana Păiuș, profesor Elena Apăvăloaei, profesor Monica Drimbe și profesor Antonela Dumea.

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0