Facturile la E.ON provoacă nemulțumiri consumatorilor

7,5% dintre reclamaţiile primite anul acesta la Protecţia Consumatorilor Neamţ făceau referire la furnizorul de energie electrică sau gaz.

Facturile pline de şiruri întregi de cifre emise de furnizorul de energie electrică şi gaz sunt greu de înţeles pentru o mare parte dintre consumatorii casnici. Dacă nu ştiu exact pentru ce trebuie să dea bani, unii dintre ei aleg să facă un drum până la centrul de informare al operatorului, în timp ce alţii pun mâna direct pe telefon şi fac o reclamaţie la Protecţia Consumatorului, acuzând faptul că au fost înşelaţi.

Potrivit comisarului şef adjunct Natalia Hruşcă, din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Neamţ, până la această dată au fost primite 76 de reclamaţii pe tema energiei anul acesta, dintre care 66 legate de furnizarea energiei electrice şi zece referitoare la furnizarea de gaz.

„Toate reclamaţiile au fost date în cercetare. Unele au avut o rezolvare favorabilă pentru reclamanţi, altele au fost rezolvate pe cale amiabilă, în timp ce unele au fost clasate, din cauza faptului că reclamanţii nu au putut prezenta documente care să certifice ceea ce spuneau. Reclamaţiile pe energie reprezintă 7,5% din totalul reclamaţiilor primite la noi anul acesta”, a afirmat comisar şef adjunct Natalia Hruşcă.

În pondere mare, principalul motiv al reclamaţiilor referitoare la energia electrică îl reprezintă facturile neclare. Oamenii se plâng că facturile cuprind prea multe informaţii, pe care unii nu se pricep să le coreleze. O altă nemulţumire, în special a consumatorilor de la sate, este că facturile ajung, uneori, cu multe zile după ce expiră termenul de plată.

„La un moment dat, cei de la E.ON au introdus mai multe coduri de bare pe factură – un cod pentru factura curentă şi un cod pentru toate facturile restante. Oamenii s-au aflat în situaţia în care au plătit factura curentă, scanând doar codul de bare aferent, şi au rămas cu facturi restante, motiv pentru care au fost deconectaţi. Acest lucru le-a creat, din nou, nemulţumiri şi i-a determinat să facă o reclamaţie către noi. Am primit reclamaţii şi legate de taxa de deconectare/reconectare aplicată de furnizorul de energie. Din păcate, aici nu putem interveni, deoarece furnizorul lucrează în baza unui regulament aprobat de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei, care prevede toate aceste taxe”, explică Natalia Hruşcă.

Încă mai există, dar sunt mai rare, reclamaţiile referitoare la nivelul de tensiune. Se întâmplă, în general, la consumatorii care locuiesc în zona capetelor de reţea sau în apropierea unor mari consumatori.

Un alt motiv pentru care cetăţenii se plâng la CJPC Neamţ este taxa radio/TV care se regăseşte pe factura de energie electrică. Acestora li se explică, însă, că această taxă nu este a operatorului, ci este impusă de către stat. În plus, la finalul anului, consumatorii au posibilitatea de a face o cerere la E.ON prin care declară, pe propria răspundere, că nu au radio în casă, motiv pentru care doresc scutirea de la plata acestei taxe.

O parte dintre reclamaţii sunt legate de anumite avarii, provocate, în general, de fenomene meteorologice, însă furnizorul are, prin lege, un termen de remediere, care, pentru mediul rural, ajunge chiar şi la 72 de ore.

În ceea ce priveşte reclamaţiile legate de furnizarea gazului, în mare parte acestea sunt nefondate, deoarece sunt legate de deconectări care, în general, sunt din vina consumatorilor.


COMENTARII

WORDPRESS: 0