Facturi mai mari la apă pentru luna iunie

Mai multe asociații de proprietari au primit, de la ApaServ, facturi mai mari în luna iunie. Reprezentanții companiei spun că au facturat consumul citit de pe contoarele de branșament. Specialiștii susțin că în rețeaua de apă a orașului există pierderi de aproximativ 55%.

 

 

În cursul lunii iunie, asociațiile de proprietari din Roman au primit, din partea ApaServ, facturile aferente consumului pe luna mai. Spre surprinderea multor președinți și administratori de asociații, factura din luna iunie s-a dovedit a fi mai mare decât factura din luna anterioară, concluzia fiind aceea că romașcanii au consumat cu mult mai multă apă în luna mai decât în luna aprilie.
„Da, am sesizat și eu diferența. Facturile care au venit de la ApaServ sunt mai mari, dar consumul declarat de locatari este comparabil cu cel din luna aprilie, astfel că pierderile calculate pentru fiecare persoană în parte au crescut de la un metru cub, la un metru și jumătate. Avem scări de bloc la care diferențele sunt mai mari, dar și scări la care diferențele sunt mai mici”, a afirmat Doina Țuțui, administratorul Asociației nr.1, de pe strada Anton Pann.

„La mine sunt probleme mai ales la două scări, unde nu am avut niciodată pierderi de doi metri cubi pe persoană. Nu dau vina pe nimeni, este doar ceea ce a rezultat din facturi și din consumul declarat de locatari”, a spus și Cezar Casian, administratorul Asociației nr. 10, de pe Aleea Tudor Vladimirescu.

O altă asociație la care s-au constatat diferențe mari între facturi a fost și Asociația nr.19. „Da, este o problemă. Eu știu că sunt și locatari care consumă apă pe care nu o declară, din cauză că nu repară instalațiile sanitare la timp sau din alte motive, dar, față de alte luni, avem de plătit mult mai mult pentru luna mai”, a explicat Petru Filip, administratorul Asociației nr. 19, de pe strada Mihai Eminescu.

apaserv 1

Vom renunța la apa scumpă de la robinet

Pentru situația confirmată și de alte asociații din Roman s-au căutat diferite explicații. Una dintre acestea a adus în discuție întereruperile furnizării cu apă potabilă, fie în tot orașul, fie pe cartiere, pentru diferite lucrări. „Nu are nicio legătură, întrucât toți contorii sunt verificați metrologic periodic. Compania ApaServ, operatorul care furnizează apa romașcanilor, are contracte încheiate cu asociațiile de propritari privind contorii de branșament, iar factura se emite în funcție de consumul citit”, a afirmat Cătălin Dughir, directorul executiv al ApaServ SA.

Conform unei declarații din luna aprilie, a inginerului Cristian Buzdugan, șeful Zonei Operaționale Est din cadrul Apaserv Neamț, în rețeaua de apă a orașului există pierderi de aproximativ 55%.

Reamintim faptul că, începând cu 1 iulie, un metru cub de apă potabilă va costa 3,56 lei, iar un metru cub de apă uzată va costa 3,04 lei, dacă ANRSC nu modifică modul în care au calculat majorarea reprezentanții ApaServ. Această majorare a fost justificată prin faptul că trebuie asigurată confinanțarea pentru proiectul european în valoare de 107 milioane de euro, derulat în tot județul de operatorul de apă.

[sam id=”3″ codes=”true”]


COMENTARII

WORDPRESS: 5
  • florin 6 ani

    Pierderi in reteaua orasului de 55% ? Adica mai mult de jumatate !! Nu poate sa dovedeasca nimeni ca aceste pierderi sunt cauzate de consumatorii casnici, in ciuda „demonstratiilor” tehnico-abracadabrante pe care le incearca APA SERV !! Sa mearga domnii ” specialisti” ai regiei de apa pe diverse strazi, ca sa observe , pe trotuare, infundari ale asfaltului care tradeaza faptul ca , undeva dedesubt, apa care se pierde din conductele de alimentare , sau de canalizare sapa si produce tasari sau scufundari. De ce ?
    Lucrari de reparatii facute de mantuiala, iar in final „las’ sa plateasca fraierii”, noi ne vedem de-ale noastre ! Asociatiile de proprieteri au , din acest moment, obligatia de a cere un audit tehnico-economic serios la aceasta societate, pentru ca asa nu mai merge !!

  • alina horobet 6 ani

    daca ar fi adevarat ca diferentele acestea ar reprezenta diferenta intre contoarele de bransament si ale locatarilor-ca nu se citesc in acelasi moment,ca nu au aceeasi clasa de precizie,etc-,atunci,admitand o diferenta in luna x, atunci in luna x+1 aceasta diferenta ar trebui sa se regaseasca recuperata si n ar trebui sa mai existe alte diferente…ceea ce mi se pare demential e ca aceste diferente se pastreaza la infinit….adica nu se corecteaza never??cand ne vom uni sa rezolvam odata pentru totdeauna cu aceasta mana lunga ce ne umbla prin buzunare????si cu acceptul tacit al lucratorilor din asociatii…asta se termina o singura data:ca la toate celelte utilitati,contracte directe de furnizare,sa ne spuna ce apometre recunosc si nu mai avem treaba cu asociatii si diferente..ca in toate statele Europei oamnei buni!! de ce apometrele Narval identice cu ale mele de acasa,in Italia,unde oamenii platesc exact cat consuma,SUNT RECUNOSCUTE?:??pana cand le permitem sa ne fure fatis???

  • nila 6 ani

    la preturile pe care le practica,isi scot cheltuielile,ba le mai ramane si de vizite afara!

  • Legile în ţara asta sunt făcute în defavoarea celor de la bloc, unde răspunderea nu este personală, ci colectivă…la grămadă-şi voi exemplifica:
    -O scara de bloc, cu 20-40 apartamente,are un contor colectiv,singurul recunoscut, iar suma contoarelor apartamentelor, dacă e mai mică, diferenţa-socotită pierdere se plăteşte
    -O stradă, cu 20-40 case, are tot atâtea contoare, dar se plăteşte exact cât arată acestea,
    neţinându-se cont că strada are pierderi mult mai mari(cca 50 la sută la reţele stradale) şi
    dacă se va citi contorul de la capătul străzii, prin care se alimentează strada respectivă,se
    va vedea o diferenţă(pierdere) între suma contoarelor caselor şi contorul colectiv al străzii,
    care NU se plăteşte de cei de la casele respective…deci este o DISCRIMINARE!
    -De asemenea, ABUZIV, se taie apa la toată scara, pentru câţiva restanţieri…dar NU SE
    taie LA TOATĂ STRADA…tot pt. câţiva restanţieri!…asta e tot DISCRIMINARE!
    -În fine,aşa zişii băieţi deştepţi stau la case, vile…iar aşa zisa prostime-la bloc.
    P.S.Dacă la gaz se plăteşte conf. contor individual,de ce la apă nu se face la fel?
    Aşa cum s-a spus de altă persoană, aici…pierderile din cadrul asociaţiilor(scărilor) sunt f.
    mici dar se plătesc…iar pierderile de pe străzi-enorme-nu se evidenţiază şi nu se plătesc!
    HALAL egalitate,democraţie,respect!

  • Elena 6 ani

    Pierderi in reteaua orasului de 55%? Unde s-a ascuns, domnilor de la Apa Serv atata apa?
    Va laudati de fiecare data ca ati modernizat reteaua prin fonduri europene, va trimiteti tot felul de inculti la sedintele generale ale Asociatiilor care habar n-au ce vorbesc si care vin cu tot felul de promisiuni ca vom pastra acelasi pret al apei ( ceea ce nu s-a intamplat ), ca vom face tot posibilul sa nu mai avem pierderi asa de mari si multe alte tampenii pe care numai ei le cred.
    Domnilor de la Apa Serv puteti justifica pretul atat de mare al apei? Eu una sunt convinsa ca nu. Ar fi bine sa mai taiati din prime, vacante de lux de sute si sute de milioane, suportate, asa cum spunea si Florin in comentul anterior, de noi „fraierii”. Si daca in fiecare luna va „plangeti” de pierderi asa de mari de ce nu luati nici o masura????
    Nu stiu cine este in masura sa ceara un AUDIT la aceasta Firma FANTOMA care nu stie decat sa FURE de la oameni, dar cred ca se cere si asta cat mai curand posibil.