Facturi de infarct la apă

Romașcanii din cadrul Asociației de proprietari 23 au de plătit pierderi de peste 250 de metri cubi de apă. Reprezentanții asociației de proprietari spun că pierderile constatate de furnizor nu sînt justificate.

 

În cadrul Asociației de proprietari 23 din Roman s-a înregistrat, recent, o premieră nefericită: locatarii au de plătit 252 de metri cubi de apă pe care susțin că nu i-au consumat. Luna trecută, comitetul executiv al asociației a analizat situația consumurilor de apă potabilă, constatînd o mare diferență între consumurile relevate de apometrele generale, montate la nivel de scări de bloc, și cantitățile declarate drept consumate de către proprietari.

La un consum total de 1.957 metri cubi, conform facturii emise pe 5 iunie, s-a înregistrat o diferență de 252 de metri cubi, apă ce va fi plătită de proprietari fără a fi fost consumată de aceștia. O astfel de situație nu s-a mai înregistrat niciodată în cadrul asociației noastre de proprietari. Ca urmare a analizei din cadrul ședinței comitetului executiv, s-a ajuns la concluzia că aceste pierderi sînt înregistrate în perioada întreruperii furnizării apei potabile de către Apa Serv în municipiul Roman, în vederea remedierii avariilor din rețea„, se specifică într-o adresă transmisă de asociația de proprietari companiei județene Apa Serv.
Credem că, după efectuarea acelor reparații din rețeaua de apă, la repornirea furnizării apei potabile, aerul sub presiune din țevi a fost contorizat de apometrele generale. Proprietarii nu au avut niciodată de plătit astfel de pierderi, pentru că de fiecare dată citirea apometrelor individuale se face la timp și corect. Oamenii nu sînt de acord să plătească pentru ce nu au consumat„, a explicat președintele asociației, Maria Stoleru.

Ca răspuns la adresa transmisă companiei județene Apa Serv, asociația de proprietari a primit un „instructaj” privind motivele pentru care apar diferențe de consum între cel afișat de apometrele generale și cel afișat de apometrele din apartamente. Răspunsul nu a fost însoțit de o soluție clară pentru problema locatarilor, considerați deja buni de plată. „Și în luna iunie s-a mai sistat furnizarea apei, deci ne așteptăm la noi facturi cu pierderi„, a spus Maria Stoleru.

Reprezentanții companiei județene Apa Serv susțin că factura este emisă corect, conform consumului afișat de apometrele generale. „Raspunsul transmis asociației de proprietari a fost unul destul de explicit. Din punctul de vedere al companiei Apa Serv, nu există nici un motiv de contestare a acestei facturi. Diferența, adică pierderile de apă, trebuie gestionată de asociație, prin împărțirea lor către proprietari. Problemele ar putea ține doar de instalațiile interioare din locuințe, deci trebuie ca proprietarii să își verifice apometrele și instalațiile de apă. Dacă sînt necesare lămuriri suplimentare, asociația de proprietari ni le poate solicita„, a precizat Marcela Tamaș, șef al serviciului comercial al companiei județene Apa Serv – zona Est.

Un metru cub de apă potabilă costă 2,83 lei fără TVA, iar un metru cub de apă ajuns în canalizarea orașului – 2,54 lei, fără TVA. În consecință, romașcanii din cadrul asociației de proprietari vor avea de plătit bani grei pentru pierderile de apă constatate.


COMENTARII

WORDPRESS: 4
  • romascan 7 ani

    Intotdeauna Apa Serv are „dreptate”.
    Noi suntem vacile de muls.
    Degeaba ne agitam noi, atata timp cat au monopol, sunt robiti lor.

  • Platim noi tot 7 ani

    “Raspunsul transmis asociației de proprietari a fost unul destul de explicit. Din punctul de vedere al companiei Apa Serv, nu există nici un motiv de contestare a acestei facturi. Diferența, adică pierderile de apă, trebuie gestionată de asociație, prin împărțirea lor către proprietari. Problemele ar putea ține doar de instalațiile interioare din locuințe, deci trebuie ca proprietarii să își verifice apometrele și instalațiile de apă. Dacă sînt necesare lămuriri suplimentare, asociația de proprietari ni le poate solicita“, a precizat Marcela Tamaș, șef al serviciului comercial al companiei județene Apa Serv – zona Est.
    Stimata doamna Marcela,
    Punctul societatii dvs. este sa nu suporte pierderi. E minunat.
    Societatea dvs. furnizeaza apa catre asociatia de proprietari? Da. Insa pana unde? Pana la apometrele generale montate la nivel de scari de bloc? Acele apometre generale din canalizarile de langa blocuri?
    Trebuie definita si inteleasa clar jurisdictia pe teava. Acvaserv distribuie locatarilor nu scarilor de bloc. Nu toti locatarii au apometre instalate pe bransamentele individuale.
    Asadar, Acvaserv are responsabilitatea de a distribui fiecarui locatar si de a incasa de la Asociatie. Asadar, reteaua dvs, problemele dvs.
    Ceea ce de altfel este normal ca in cazul oricarui alt serviciu.

  • in toate orasele din tara e aceeasi problema…coloana de apa pe casa scarii bransamentul sa fie facut din teava galvan
    si gata………..

    • Andrei 7 ani

      Acolo unde sunt apometrele la intrarea in apartament nu da totalul cu cel de la intrarea in scara. Stie toata lumea de ce, pentru ca se fura cu picatura. Dar aici diferenta e prea mare 250 m cubi e prea mult.