„Faci carte, ai parte!”, proiect de prevenire a abandonului școlar pentru elevii din Roman

„Faci carte, ai parte!”, proiect de prevenire a abandonului școlar pentru elevii din Roman

 

Pentru că au mers la școală și au învățat, 31 de copii de la Școala „Costache Negri” (fosta Școala nr. 2) și de la Școala „Calistrat Hogaș” (fosta Școală nr. 8) din municipiul Roman au fost sâmbătă, 16 noiembrie, beneficiarii proiectului „Faci carte, ai parte!”, inițiat de Bogdan Roman, managerul companiei Metropolis – Fereastra 1, desfășurat cu sprijinul profesorului Bogdan Irimia, director adjunct al Liceului Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi” din Roman și coordonatorul Școlii „Costache Negri”, și alături de profesor doctor Ovidiu Albert, coordonatorul Asociației „Mușatinii” din Roman. A fost o nouă colaborare între Metropolis – Fereastra 1 și „Mușatini”, după inițativa de plantare a 20.000 de puieți în comuna Cordun, în săptămâna anterioară.

Astfel, sâmbătă, alături de voluntarii „Mușatini” și de profesorii coordonatori, cei 31 de copii au mers în excursie – pentru mulți, prima din viața lor –, vizionând un film în municipiul Bacău, s-au plimbat prin parcul Cancicov și au luat masa împreună. Proiectul „Faci carte, ai parte!” se bazează pe meritocrație și a apărut datorită unor oameni care au înțeles că educația stă la baza dezvoltării societății, dorindu-se ca activitatea de sâmbătă să reprezinte un început pentru alte acțiuni similare prin care, la nivel local, să fie combătut absenteismul școlar.

Bogdan Roman, managerul companiei Metropolis – Fereastra 1: „Deși învățământul public este gratuit, studiile arată că în jur de 3.500 de lei costă un an școlar pe fiecare familie, de fiecare copil. Practic, acei copii care provin din familii ce nu au posibilități materiale suficiente pentru a le asigura manuale alternative, uniformă, transport înspre și dinspre școală, meditații, fondul clasei, fondul școlii și care nu au nici părinți care să fi fost beneficiarii sistemului de învățământ să-i ajute la teme, practic acești copii nu au multe șanse de a duce la bun sfârșit studiile. Totodată, în acest mediu, există o predilecție de a folosi copiii de timpuriu la întrebuințările din gospodărie sau la a câștiga traiul, de aceea foarte mulți – și, dacă e să spunem cifre, undeva la 30-35.000 de copii anual – se lasă de școală.

Proiectul «Faci carte, ai parte» ar trebui să motiveze copiii să meargă la școală cu frecvență 100%. Practic, toți copiii care au fost cu noi sâmbătă ar trebuie să fie ambasadorii noștri în interiorul școlilor din care provin – Școala nr. 2 și Școala nr. 8 – , pentru a promova, din partea noastră, frecvența 100% a tuturor elevilor. Dacă ei își fac treaba ca «ambasadori», ar trebui să avem o următoare ediție cât de curând, adică alți copii care în intervalul acesta de timp vor avea frecvență 100%. Pe 11 octombrie am demarat ideea, o secundă mai târziu s-au aliniat cu noi și cei de la Asociația Mușatinii, prin profesorul Ovidiu Albert. Țin să le mulțumesc «Mușatinilor» cu această ocazie, sunt niște tineri formidabili, de la care învăț zi de zi câte ceva, ne-au ajutat în gestionarea acțiunii, acțiune care sperăm să se multiplice, să avem măcar lunar o astfel de ieșire”.

Profesorul Bogdan Irimia, director adjunct al Liceului Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi” din Roman: „În primul rând, ne bucurăm că Școala nr. 2 a fost inclusă în acest proiect, care a venit inimă, din partea unor oameni dedicați, care s-au gândit să sprijine progresul școlar – când spun progres școlar mă refer la acei copiii care într-adevăr iubesc școala. Așa cum ne-am și gândit activitatea, lucrurile s-au desfășurat foarte frumos, am reușit sâmbătă să facem o activitate pe care ne-o dorim să o continuăm de-acum, mai departe”.

Profesor doctor Ovidiu Albert, coordonatorul Asociației „Mușatinii” din Roman: „Am fost martorii unei experiențe extraordinare în acest weekend, alături de copiii de la Școala nr. 2 și de la Școala nr. 8 unde noi avem un centru de zi. Împreună cu aceștia am organizat o excursie la Bacău, unde am vizionat un film și am luat masa împreună, am fost împreună timp de o zi. A fost o experiență profundă pentru noi, pentru că am văzut acești copii, care, de obicei, sunt marginalizați de către ceilalți, acum efectiv au înflorit prin contactul cu voluntarii și cu adulții prezenți în această excursie”.

 

 

 

 

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0