Examen aprobat de Minister din cauză că l-a pus tatăl la muncă

Dimensiune text

Un elev a întîrziat la probă și a primit subiectele de rezervă. Un altul a dat examen acasă, fiind bolnav de rubeolă. Un absolvent de clasa a VIII-a i-a dictat lucrarea supraveghetorului, deoarece avea mîna dreaptă în ghips.

 

Prima probă a Evaluării naționale a absolvenților de clasa a VIII-a a consemnat, în județul Neamț, cinci situații mai speciale, dintre care una a necesitat aprobare specială de la Ministerul Educației pentru aprobarea variantei de rezervă a subiectelor.

Unul dintre elevii de la Școala Tămășeni a ajuns în centrul de examen la ora 9.35, după aproape jumătate de oră de la începerea probei. În fața comisiei, copilul a declarat că a întîrziat întrucît tatăl său, în grija căruia a rămas după ce mama sa a plecat la muncă în Spania, nu l-a lăsat să plece de acasă pînă cînd nu termină treburile din gospodărie.

Am fost impresionați de acest caz, mai ales că este vorba de unul dintre copiii noștri buni, un elev cu medie peste 8. Am făcut situația cunoscută la nivelul comisiei județene, care a solicitat aprobare de la Ministerul Educației pentru a putea folosi subiectele de rezervă. S-a constituit o nouă comisie de examen la nivelul școlii, alți supraveghetori, și copilul a intrat în examen de la ora 13.30„, a spus directorul Școlii Tămășeni, profesoara Camelia Goșman.

În celelalte cazuri speciale a fost vorba de elevi care, din cauza unor probleme medicale, au susținut proba în situații deosebite. „Este vorba de cazul unui copil bolnav de rubeolă, căruia medicul i-a recomandat izolare la domiciliu și a dat examenul acasă, în prezența unei comisii special constituite, și a unui copil cu mîna dreaptă fracturată, care a dat proba într-o sală specială din cadul centrului de examen, dictînd subiectele unui supraveghetor. Alți doi elevi de la Școala Specială din Tîrgu Neamț, cu probleme de sănătate, au solicitat prelungirea cu o oră a timpului de examen„, a spus inspectorul școlar general adjunct Vasile Munteanu, președintele Comisiei Județene pentru Evaluare Națională. La prima probă s-au înregistrat 116 absenți.

 

Subiectele au dezvoltat tema pasiunii pentru lectură
Candidații au avut de rezolvat varianta de subiecte cu numărul 6 din cele zece variante de subiecte elaborate de Centrul Național pentru Evaluare și Examinare. Subiectele au avut un nivel mediu de dificultate și au permis rezolvarea în 120 de minute. La primul subiect, absolvenții claselor a VIII-a au avut de analizat un fragment din volumul I al seriei „Cireșarii”, de Constantin Chiriță. În prima parte li s-a cerut să noteze cîte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor: „leac”, „înfricoșătoare” și „crezuse” și să explice rolul semnului exclamării din secvența: „asta-i!”. De asemenea, elevii au avut de identificat modurile de expunere utilizate în text, de selectat figuri de stil și de explicat sensul unui citat din text. Tot la primul subiect, elevii au avut de alcătuit o compunere în care să-și prezinte opinia despre mesajul textului propus. Al doilea subiect i-a adus în actualitate: a pornit de la rîndurile semnate de psihologul și scriitorul Ion Vianu în revista „Dilemateca”, despre e-reader-ul Kindle pe care acesta îl cumpărase de curînd. Cerințele au vizat înțelegerea textului de către elevi, dar și chestiuni de gramatică.



COMENTARII

WORDPRESS: 0