Evitați drumul spre Valea Ursului

Din cauza ploilor, situația pe DJ 207C s-a înrăutățit și în zonă sunt restricții de circulație (foto). Prefectul va cere bani de la Guvern pentru rezolvarea problemei.

 

 

În luna aprilie, o porțiune din drumul județean DJ 207C, care face legătura dintre localitățile Stejaru și Valea Ursului, s-a surpat pe o distanță îngrijorătoare. Circulația în zonă se desfășoară pe un singur sens și au fost impuse restricții de tonaj, astfel că autovehiculele cu o masă maximă admisă mai mare de șapte tone nu mai au voie să circule pe acest drum. De atunci, o echipă de specialiști monitorizează zilnic situația. Prefectul județului Neamț a decis formarea unei comisii de specialiști ai mai multor instituții din județ. Astfel, la fața locului s-au deplasat reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, ai Inspectoratului de Stat în Construcții, de la Apele Române, dar și de la Consiliul Județean (CJ) Neamț. Aceștia au văzut care este situația, au făcut o notă de constatare, după care au transmis informațiile unei firme specializate în măsurători topografice și studii geologice.

Din păcate, ploile din ultima vreme au înrăutățit situația. „Am fost marți dimineață în zonă și am văzut drumul. Cei de la drumuri județene au lucrat cât le-a permis bugetul. Am discutat cu domnul Culiță Tărâță, președintele Consiliului Județean Neamț, și sper ca, până vineri, să ni se transmită de la Iași soluția tehnică pentru DJ 207C.  Imediat se va întruni Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, soluția tehnică urmând a sta la baza notei de fundamentare ce va însoți proiectul care va fi transmis către Guvern”, a afirmat George Lazăr, prefectul județului Neamț.

Acesta a precizat că, în urma ploilor de săptămâna trecută, s-au lua măsuri suplimentare. „Am vorbit cu inspectorul-șef al Inspectoratului de Poliție Neamț și vom restricționa accesul autovehiculelor care au o masă maximă admisă mai mare de 3,5 tone, exceptând riveranii”, a precizat prefectul Lazăr.

De altfel, polițiștii recomandă cetățenilor care vor să ajungă în localitățile de după tronsonul cu probleme să folosească rute ocolitoare, prin Dealul Mărului sau prin Damienești, Bacău.

Soluția vehiculată până acum se referă la realizarea unui viaduct, cu trei deschideri egale, de câte 24 de metri, cu capetele încastrate în teren stabil. Construirea viaductului va costa 5,844 milioane de lei și va însemna efectuarea de drenuri pe o lungime de 2.500 de metri liniari, realizarea de șanțuri pentru scurgerea torenților, pe aceeași lungime, și montarea a 34 de coloane Benetto (n. red. – puțuri în pantă), înainte ca viaductul propriu-zis să fie făcut. Banii ar urma să fie atrași de la Guvernul României.

Porțiunea din DJ207C care este afectată de alunecările de teren a fost modernizată în anul 2009, fiind cea mai bună bucată din tot drumul care duce de la Horia la Valea Ursului. Cauza alunecărilor de teren ar fi defrișările masive din zonă.

[sam id=”3″ codes=”true”]


COMENTARII

WORDPRESS: 0