Elevii și profesorii Colegiului Tehnic „Petru Poni” promovează beneficiile fondurilor europene, în cadrul Concursului național Euroscola

Elevii și profesorii Colegiului Tehnic „Petru Poni” promovează beneficiile fondurilor europene, în cadrul Concursului național Euroscola

 

 

Elevii și profesorii Colegiului Tehnic „Petru Poni” din Roman se numără și în acest an între participanții la Concursul național Euroscola, care are în acest an tema „Europa pentru noi”.

Biroul de Informare al Parlamentului European în România (BIPE), în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale (MEN), a lansat cea de a XI-a ediție a concursului național pentru licee Euroscola 2018- 2019, în cadrul căruia elevii sunt invitați să identifice și să aleagă unul dintre proiectele realizate cu finanțare europeană în zona în care se află unitatea lor de învățământ și să realizeze o campanie de promovare a acestuia.

Scopul concursului, desfășurat în perioada 15 august – 20 octombrie, este de a valorifica experiențele elevilor acumulate în cadrul acestui demers și de a contribui, astfel, la sustenabilitatea proiectului realizat cu fonduri europene, prin conceperea și implementarea unei campanii de informare și conștientizare a beneficiilor aduse comunității locale de către acesta.

„Obiectivele propuse de echipa de proiect a colegiului romașcan sunt: creşterea nivelului de cunoaştere şi înţelegere a valorilor și principiilor Uniunii Europene de către elevii  Colegiul Tehnic „Petru Poni”, creşterea gradului de informare şi conştientizare a cetăţenilor comunităţii cu privire la modul în care politicile europene influențează viața lor personală și a comunității din care fac parte, prin alocarea de către UE a fondurilor pentru dezvoltare și pentru recuperarea decalajelor dintre regiuni, asigurarea sustenabilităţii proiectului Centrala Hidroenergetică Roman 1, prin conceperea și implementarea unei campanii de informare și conștientizare a beneficiilor aduse comunității locale prin alocarea de către UE a fondurilor necesare construirii microhidrocentralei de pe râul Moldova, precum și dezvoltarea abilităţilor de cercetare, de lucru în echipă, dezvoltarea imaginaţiei elevilor  în cadrul activităţilor de vizibilitate, diseminare şi implementare a campaniei”, a afirmat profesor Mihaela Stan.

Echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman este formată din elevii Anca Pînzar, Adelaida Herciu, Alexandra Lungu, Ana Cazacu, Ana Olariu, Paul-Alexandru  Moraru, Vanessa Grand, Bianca Petrișor, Cosmin Smeria, Elena Timofte, Andreea Palaghia,Giulio Stoleru, Andrei Robert, Beatrice Ciobanu, Ana-Maria Pița, Octav  David Ivănuş, Alexandru Chelaru, Georgiana Drăgan, Bianca Șoroagă, Petronela Daniela Iacob, Andy Todireanu și Răzvan Tizu, alături de profesorii Mihaela Stan și Mariana Gabriela Dascălu.

La edițiile anterioare ale concursului, elevii de la „Petru Poni” au realizat proiecte despre importanța participării la votul european, despre criza refugiaţilor sau despre rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0