Elevii și dascălii din șapte țări învață matematica prin joc

Dimensiune text

Școala Gîdinți s-a aflat pentru a doua oară, în mai puțin de doi ani, pe harta proiectelor Comenius. Parteneră în cadrul simpozionului internațional „Creativitate și inovație în matematică și științe”, Școala Gîdinți a fost implicată în cadrul proiectului Comenius multilateral intitulat „Matematica – un joc”.

 

 

De Mărțișor, am primit vizita unei delegații străine, formată din 20 de profesori și 30 de elevi, a inspectorului Maria Ghiniță și a inspectorului teritorial Costică Alexe. În prima parte a întîlnirii, oaspeții au asistat, alături de elevii și cadrele didactice ale școlii noastre, la o serie de activități cu caracter interactiv. Astfel, au construit corpuri geometrice din materiale neconvenționale sau au rezolvat jocuri didactice, sub coordonarea profesoarei de matematică Corina Cocea. Activitatea «Mîinile îndemînatice», desfășurată de clasa a IV-a, coordonată de învățătoarea Laura Imbrea, i-a învățat pe musafiri să confecționeze mărțișoare. Elevii clasei a III-a și cei de la gimnaziu, îndrumați de Mihaela Atodiresei și Dorina Buzău, au pictat, împreună cu invitații lor, vase de ceramică și icoane pe sticlă, în cadrul unui atelier de artă decorativă. În partea a doua a întîlnirii, delegația a fost invitată să participe, alături de autoritățile locale, la un spectacol de «Tradiții precreștine și creștine la români», organizat de cadrele didactice Roxana Otic, Magda Croitoru și Mihaela Atodiresei„, a precizat profesoara Roxana Otic, consilier educativ în cadrul Școlii Gîdinți.

În proiect sînt implicate șapte unități de învățămînt de la toate nivelele școlare din Anglia, Bulgaria, Franța, Germania, Lituania, România, Spania și Turcia. Activitățile acestei întîlniri au fost găzduite de Colegiul Tehnic „Petru Poni” și Școala Gîdinți și s-au adresat, deopotrivă, elevilor și cadrelor didactice.

Proiectul, inițiat de profesorul Ilie Țedli, directorul Școlii Gîdinți, fost inspector școlar, presupune identificarea unor metode eficiente care să facă din matematică un obiect atractiv pentru elevi, crearea de competențe de comunicare în limba engleză, precum și cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor locale a fiecărei țări participante.
În urma acestei întîlniri, am remarcat deschiderea și interesul cu care oaspeții străini au răspuns propunerilor elevilor și cadrelor didactice ale unității noastre școlare„, a spus profesoara Roxana Otic, consilier educativ în cadrul Școlii Gîdinți.



COMENTARII

WORDPRESS: 0