Articol publicat în data de: joi, 15 Sep 2016



Elevii Colegiului Tehnic „Petru Poni” dezbat fenomenul imigraţiei

 

euroscola1509Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman participă la Concursul naţional pentru liceeni „Euroscola”, organizat de Biroul de Informare al Parlamentului European în România şi Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Știinţifice, concurs desfăşurat sub titlul „Criza refugiaţilor într-o Europă a valorilor”.

Colegiul romaşcan va participa în cadrul acestui concurs cu proiectul „Drumul spre… acasă”, derulat de o echipă alcătuită din 24 de elevi, din clasele a IX-a, a X-a şi a XII-a, sub îndrumarea profesorilor coordonatori Mihaela Stan şi Dana Păiuş. După stabilirea echipei şi a activităţilor din cadrul proiectului, va fi realizată şi prezentată sceneta „Drumul spre… acasă”, va fi derulată o campanie de informare despre fenomenul imigraţiei şi drepturile refugiaţilor în Europa, apoi va fi realizată broşura finală, „Welcome Home!”, cu aspecte din activităţile proiectului.

„Persecuţiile, conflictele şi sărăcia au determinat peste un milion de persoane să-şi caute salvarea în Europa în 2015, riscându-şi viaţa în periplul lor pe mare şi pe uscat. 57% sunt cetăţeni sirieni care fug din calea războiului, 24% afgani şi 9% irakieni. Alţii provin din ţări ca Pakistan, Eritreea şi Somalia. În marea lor majoritate, aceste persoane au sosit în Europa traversând Marea Mediterană şi debarcând în principal în Grecia şi Italia. Dintre ei, 3.735 de oameni au dispărut şi se crede că s-au înecat. Din păcate, pentru persoanele care au supravieţuit, sosirea în Europa a însemnat în rare cazuri sfârşitul suferinţei şi al greutăţilor. Condiţiile de primire deficitare, persoanele care introduc ilegal migranţi, jafurile, cazurile individuale de corupţie şi violenţa cu care sunt trataţi de poliţie şi poliţia de frontieră, vremea rea, închiderea frontierelor, controlul paşapoartelor şi ostilitatea crescândă a cetăţenilor europeni sunt doar câteva dintre dificultăţile de care s-au lovit bărbaţii, femeile şi copiii care au încercat să se refugieze în Europa”, a afirmat profesor Mihaela Stan.

Obiectivele concursului sunt o mai bună cunoaştere a Uniunii Europene şi a valorilor pe care se întemeiază aceasta, creşterea gradului de conştientizare şi responsabilizare a elevilor cu privire la contextul social, economic şi politic european contemporan, dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale elevilor şi abilităţilor de lucru în echipă la elevi, precum şi dezvoltarea abilităţilor creative ale elevilor.

 

 

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>