Elevii Colegiului Național „Roman-Vodă”, primii din județ la Olimpiada de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat”

În perioada 19 – 20 mai, la Colegiul Național de Informatică din Piatra Neamț a avut loc Olimpiada județeană de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat”, unde Romanul a fost reprezentat de mai multe licee.

Competiţia are drept scop cultivarea unei atitudini critice, logice şi raţionale în rândul tinerilor şi conştientizarea valorilor cetăţeniei active şi democratice, prin înţelegerea informată a realităţilor sociale, susţinerea dialogului interetnic şi a nondiscriminării, dezbaterea  argumentată şi exersarea atitudinii tolerante şi deschise faţă de diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate, de gen etc., care pot constitui bariere în comunicare.

Concursul s-a desfășurat pe două secțiuni: începători (pentru cei care sunt pentru prima dată la o astfel de competiție) și avansați (pentru cei care au mai participat la concursuri de dezbateri). În etapa judeţeană s-au înscris nouă echipe la secţiunea începători şi cinci echipe la secţiunea avansaţi. În urma rundelor desfășurate sâmbătă și duminică, s-au desemnat câștigătorii care vor reprezenta județul la etapa națională, ce se va desfășura în perioada 9 – 14 iulie, la Piatra Neamț.

La secțiunea începători, pe primul loc s-a clasat echipa Colegiul Național „Roman-Vodă”, formată din Bianca Ailioaiei, Erika Leonatu și Radu Lupușoru, elevi în clasa a X-a, coordonați de profesorii Roxana Prisacaru și Alexandra Poenaru, aceștia clasându-se în Top 5 al celor mai buni vorbitori ai competiției. Tot la începători, echipa Liceului Tehnologic „Vasile Sav” din Roman, formată din Ioana-Alexandra Huzdup, Raluca-Elena Palade (clasa a XII-a) și Prepeliță Gabriela-Elena (clasa a IX-a), coordonată de profesor Daniela Dăscălița, a obținut mențiune.

Colegiul Național „Roman-Vodă” va reprezenta județul la etapa națională și la secțiunea de avansați, cu echipa formată din Bianca Fînariu, Melania Mărtinaș și Diana Stogrin (clasa a XI-a), coordonată de profesor Andreea Tanovici. La această secțiune, echipa Liceului Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi” din Roman, formată din Mădălin Arion (clasa a XII-a), Beatrice Alice Ciulin și Corneliu Iștoc (clasa a XI-a), coordonată de profesor Anca Lungu, a obținut mențiune.