Elevii au prins drag de şcoală

Absenteismul în luna februarie a scăzut la jumătate, în comparaţie cu luna ianuarie. Chiar şi aşa, elevii de azi lipsesc într-o lună cât lipseau părinţii lor într-un an.

În luna februarie, prima lună de şcoală a celui de-al doilea semestru, numărul absenţelor înregistrate în comparaţie cu luna ianuarie este aproape la jumătate. Dacă în luna ianuarie elevii se apropiau spectaculos de un record nedorit al absenteismului, înregistrând 149.794 de absenţe, în februarie s-au numărat „doar” 69.449 de absenţe, din care nemotivate au fost 42.450 de absenţe. Conducerea inspectoratului şcolar explică scăderea spectaculoasă prin faptul că, întotdeauna, după vacanţe, elevii au chef de şcoală, dar şi prin înăsprirea măsurilor luate de inspectoratul şcolar.

„De regulă, la început de semestru şi de an şcolar, absenteismul este mai redus. Elevii vin la şcoală să îşi asigure una, două note. La asta se adaugă şi măsurile luate de inspectoratul şcolar după ce, în ianuarie, ne-am confruntat cu o rată foarte mare a absenteismului. Directorii au devenit mai conştienţi şi au aplicat întocmai regulamentele şcolare, după ce au fost informaţi că rata absenteismului din şcoală are importanţă în stabilirea calificativelor la final de an”, a spus inspectorul şcolar Eugen Dinu Vasiliu, responsabil cu activitatea educativă.

Chiul sporadic în comunism

Chiar şi considerate puţine, în raport cu reperele din lumea şcolii de azi, absenţele din luna februarie ar fi îngrozit, cu 30 de ani în urmă. Chiar dacă numărul elevilor era cu mult mai mare în anii ’80, de exemplu, numărul absenţelor era la jumătate faţă de cele care înnegresc acum cataloagele. Situaţiile de atunci nu erau înregistrate în calculatoare, pentru a putea fi comparate oricând cu statistica de acum, dar au rămas în memoria celor care erau şi atunci oameni ai şcolii.

„Erau şi atunci absenţe, se înregistrau la finele fiecărui trimestru, dar mult mai puţine. La final, cifrele nu erau nici pe departe de ordinul zecilor de mii. Absenţii erau sporadici şi, de cele mai multe ori, motivaţi, nu exista un fenomen de masă. Absenteismul de astăzi reflectă în mare parte o problemă a societăţii. Școala a preluat mult din realitatea socială, iar absenteismul pleacă, în primul rând, din atitudinea copiilor, a familiilor lor, faţă de şcoală. Aceştia nu mai regăsesc în şcoală o rampă de lansare în viaţă”, a spus inspectorul şcolar Eugen Dinu Vasiliu, care numără 38 de ani de activitate în zona muncii educative cu elevii.


COMENTARII

WORDPRESS: 0