Articol publicat în data de: mie, 02 Noi 2016



Dilema noilor case de marcat

 

casa-de-marcatGuvernul Cioloș a trimis spre reanalizare ordonanța privind  noile case de marcat cu jurnal electronic ce sunt obligatorii de anul viitor. Acesta a constatat că actul normativ în cauză afectează majoritatea agenților economici, în contextul în care, până la această dată, nu sunt stabilite în clar normele metodologice pentru producerea noilor case de marcat. Practic, suntem în situația ilară în care, peste două luni, sunt obligatorii niște case de marcat, a căror valoare cuantifică niște milioane de euro al nivel de țară, dar care nu numai că nu sunt în comerț la această dată, dar nici nu se știe cum vor arăta și cât vor costa.

Președintele ANAF, Dragoș Doroș, vrea ca, în continuare, de la 1 ianuarie 2018, toate casele de marcat din România să fie conectate la sistemul centralizat și speră ca, în zilele următoare, să fie omologate noile case de marcat. În contrapondere, premierul Cioloș a cerut reanalizarea impactului pe care îl va avea aplicarea ordonanței, luând în calcul amânarea termenului de intrare în vigoare.

Micii comercianți au un an să se pună la punct

Deocamdată, termenele până la care comercianții trebuie să se doteze cu noua aparatură sunt următoarele: 1 aprilie 2017 pentru marii contribuabili, 1 iulie 2017 pentru contribuabilii mijlocii și 1 noiembrie 2017 pentru  micii contribuabili.

Legiuitorul a stabilit că de la 1 ianuarie 2017 este interzisă comercializarea caselor de marcat cu jurnal de hârtie și amenda pentru încălcarea prezentei prevederi în cuantum de 3.000 de lei.

Conform aceluiași act normativ, noile case de marcat vor putea fi decontate integral din cheltuieli, valoarea estimativa a unei case de marcat fiind de circa 700 de lei, cuantum ce se situează sub pragul minim de decontare a activelor de 2.500 de lei. Societățile comerciale sunt scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit în achiziția acestor noi aparate fiscale.

Agenții economici vor adaptarea caselor de marcat actuale la noile prevederi

Comercianții solicită în continuare refiscalizarea și up-datarea caselor de marcat deja existente, lucru pentru care specialiștii au găsit deja soluții. Ele doar trebuie aprobate și avizate. Costurile aplicării unei astfel de soluții ar fi cu mult mai mici. În plus, s-ar elimina situațiile stupide în care comercianții ce au fost nevoiți să-și achiziționeze case de marcat noi în ultima perioadă să fie obligați la achiziționarea altora noi, în decursul a doar câteva luni de zile.

Pe de altă parte, suplimentar costului de achiziție al caselor de marcat, comercianții trebuie să suporte și cheltuielile de programare ale noilor aparate fiscale.

În Roman sunt trei firme ce activează în domeniul comercializării de case de marcat fiscale, clienții lor însumați fiind de rândul a câteva mii. Rămâne de văzut dacă statul câștigă din profitul plătit de aceste firme ca urmare a comercializării noilor modele de case de marcat sau pierde, prin neplata impozitului pe profitul ce se reinvestește în aparatura fiscală.

Informatizare cu scopul monitorizării

Puse cap ca cap, modificările legislative ce intră în vigoare din 2017 obligă comercianții nu doar la schimbarea caselor de marcat, ci și la instalarea de programe de gestiune al căror cost minimal ajunge la circa 500 de lei, dar și achiziția de aparate de plată cu cardul, pentru agenții economici ce depășesc cifra de afaceri anuală de 10.000 de euro.

Mai mult, în ceea ce privește posesorii de POS-uri, s-a luat în calcul varianta ca unitățile la care se pot face plăți cu cardul să dea și numerar. Adică, dacă posesorul cardului cere retragerea a 200 de lei de pe card pe care să-i ia ca bani lichizi în mână, comerciantul este obligat să facă acest lucru.

Astfel, gama de servicii obligatorii se lărgește pentru operatorii economici, iar statul, prin reprezentanții săi, va monitoriza și superviza aproape total fiecare mișcare întreprinsă de cetățenii săi, fie că e în plan economic, social sau geografic.

 

Kalia

 

 

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Site-ul www.ziarulderoman.ro utilizează cookies. Dacă doriți mai multe informații privind cookies, accesați link-ul Mai multe informații despre cookies!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close