Prima paginăNeamt

Despăgubiri de aproape două miliarde de lei vechi

Dimensiune text

Aceasta este suma pe care au plătit-o firmele în urma reclamațiilor la Protecția Consumatorilor.

 

Existența pe piață a produselor de proastă calitate, dar și a servicilor îndoielnice este, demult, o realitate. De acest lucru s-au convins și comisarii din cadrul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor (CPC) Neamț, care sînt asaltați de reclamații. Potrivit lui Gelu Moldoveanu, comisar șef al CPC Neamț, de la începutul anului comisarii au efectuat 1.178 de controale la agenții economici din județ. Dintre acestea, 426 au fost ca urmare a reclamațiilor venite din partea consumatorilor. Asta înseamnă că, în medie, la sediul instituției s-au primit cel puțin două reclamații pe zi.
Cele mai multe reclamații, adică aproximativ 65%, s-au referit la servicii de telefonie mobilă, de telefonie fixă, de furnizare internet, de furnizare energie electrică sau lucrări de anvelopare blocuri. Pe locul doi în top se situează reclamațiile care privesc aparatura electrică și electrocasnică defectă, cu 30%. În cele din urmă, 5% reprezintă reclamații referitoare la produse alimentare expirate, cu termen de valabilitate depășit sau incorect etichetate„, a declarat comisarul șef Gelu Moldoveanu.

În urma verificărilor făcute, agenții economici găsiți vinovați au fost obligați să plătească celor păgubiți 1,748 de miliarde de lei vechi.
Agenții economici care trebuie să plătească aceste despăgubiri clienților sînt din toate domeniile, începînd de la cel alimentar, telefonie, internet și pînă la electrocasnice. Pentru a nu cădea în capcana produselor de proastă calitate, consumatorii trebuie să știe că cel mai important lucru este să ceară și să păstreze bonul fiscal sau factura. Fără aceste documente, noi nu putem verifica reclamațiile. Ca reguli de bază, în cazul alimentelor, consumatorii trebuie să refuze produsele care prezintă modificări organoleptice, care sînt alterate sau care au aspect necorespunzător. De asemenea, modul de ambalare și prezentare este foarte important. Dacă ambalajul este rupt sau deteriorat, consumatorul are dreptul să refuze acel produs„, a mai precizat comsarul șef Gelu Moldoveanu.

COMENTARII

WORDPRESS: 0