Delegație a Colegiului „Petru Poni”, în vizită în Turcia în cadrul Proiectului Erasmus+ „Hooked on Mathematics”

Delegație a Colegiului „Petru Poni”, în vizită în Turcia în cadrul Proiectului Erasmus+ „Hooked on Mathematics”

Dimensiune text

 

 

O delegație a Colegiului Tehnic „Petru Poni” din Roman a participat, în Mugla, Turcia, între 18 și 22 martie, la cea de-a doua întâlnire în cadrul proiectului „Hooked on Mathematics”.

Colegiul Tehnic „Petru Poni” beneficiază, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 august 2020, de un grant pentru proiectul cu titlul, „Hooked on Mathematics”, proiect finanțat de Comisia Europeană, prin programul Erasmus+, Acțiunea KA2, Schimb de bune practici, prin Agenția Națională de Programe Comunitare și Dezvoltare Profesională. Partenerii colegiului romașcan în cadrul acestui proiect sunt: Plunges „Saules” Gimnazija din Lituania (coordonator european), 144 Secondary School Narodni Buditeli din Bulgaria, Sehit Murat Inci Anadolu Imam Hatip Lisesi din Turcia, Go – Atheneum Da Vinci Campus din Belgia și Istituto di Istruzione Superiore „G. Lapira” din Italia.

În cadrul întâlnirii din Turcia, de la Golegiul Tehnic „Petru Poni” au participat la această reuniune două cadre didactice, coordonatorul de proiect, profesor Mihaela Stan, și Elena Apăvăloaei, profesor de limba engleză, alături de doi elevi, Ovidiu-Vasile Pîrțac, din clasa a X-a F, și Octav David Ivănuș, din clasa a X-a A.

„Tema reuniunii a fost «Matematica și contextul social». Principalul obiectiv a fost ca elevii să observe și să recunoască corespondențele matematice în context social: dansuri, elemente de istorie locală, moșteniri etnoculturale, gastronomie și cântece populare. Elevii au învățat să folosească instrumentele TIC în anumite scopuri practice, iar cunoștințele dobândite urmează să fie aplicate în unele activități”, a afirmat profesor Mihaela Stan.

Elevii participanți au fost angrenați în activități precum:

  • aplicarea într-un mod antrenant a materialelor de pe Internet în rezolvarea anumitor probleme matematice (lucrul în echipe, discuții – masa rotunda, jocuri de tip ice-breaking, jocuri „de spargere a gheții“, excursii tematice în aer liber);

  • dialogul cultural – prezentarea țărilor partenere, date importante din istoria țărilor din proiect, însemnătatea anumitor date și numere (de exemplu 100,1000,10000);

  • o lecție interactivă cu titlul „Matematica și contextul social interesant: interferențe istorice și geografice”. Toți elevii și profesorii din proiect au participat la lecțiile din cadrul modulului;

  • un seminar cu tema „Rolul matematicii în mediul înconjurător din țările partenere” (6 prezentări); aplicații practice a ideilor din cadrul seminarului (aplicații interactive cu formule matematice);

  • participarea la lecții de matematică;

  • o lecție specială limba turcă: înțelesul numeric al literelor din vechiul alfabet al limbii turce – semnificația numelor proprii descoperită prin numerele corespunzătoare literelor;

  • rezolvarea problemelor de matematică în autobuz, în călătoriile spre câteva destinații turistice, culturale, concurs matematic de orientare având ca repere cele mai importante clădiri din orașul Milas și din împrejurimi;

  • o serată dedicată partenerilor din proiectul Erasmus+ „Acuratețe matematică în dansurile turcești”;

  • fiecare participant și-a notat zilnic impresiile în format digital și profesorii au discutat detaliile cu privire la „Săptămâna matematică” din țările lor.

 

 

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 0