Prima paginăSanatate

De ce se acordă suplimentele financiare pentru conducerea Spitalului Municipal de Urgență Roman

De ce se acordă suplimentele financiare pentru conducerea Spitalului Municipal de Urgență Roman

Dimensiune text

Consiliul Local al municipiului Roman a aprobat în ședința de joi, 28 ianuarie, un proiect de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare lunare, începând cu 1 ianuarie 2021, pentru membrii Comitetului Director din cadrul Spitalului Municipal de Urgență Roman – respectiv directorul medical, directorul financiar-contabil și directorul de îngrijiri.

Stimulentele financiare se acordă din bugetul Spitalului Roman, o soluție aplicată în multe unități spitalicești ca urmare a modificării Legii salarizării unice, care îi dezavantajează pe cei trei membri Comitetului Director ai spitalului menționați anterior, aceștia câștigând mult mai mult dacă ar fi doar medici și ar face gărzi. Stimulentele financiare sunt alocate din veniturile proprii ale spitalului, nu din fonduri de la Consiliul Local – care își dă doar avizul în acest sens.

Acordarea acestor stimulente financiare a dus, în ultima vreme, la apariția mai multor discuții în spațiul public, astfel că, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la finalul săptămânii trecute, managerul Spitalului Municipal de Urgență Roman, medicul Maria Andrici, a explicat aplicarea acestei măsuri pentru unitatea medicală romașcană.

„Când s-a pus în aplicare Legea 153/2017 (n.r. – legea privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice), cu punerea în aplicare din 2018, a apărut o inechitate, adică membrii Comitetului Director aveau salarii mai mici decât medici specialiști și medici primari – plus alte inechități. Au fost întâlniri la nivelul Guvernului, unde am fost prezentă de fiecare dată, împreună cu domnul primar Achiriloaei – la acea vreme director financiar-contabil al spitalului. În întâlnirile cu doamna ministru al Sănătății și cu doamna ministru al Muncii, soluția cu privire la salariile membrilor Comitetului Director au fost aceste stimulente financiare lunare. Sunt adrese care au fost arătate și membrilor comisiei din Consiliul Local, semnate de doamna ministru Sorina Pintea, la acea vreme, cu soluția de a se acorda aceste stimulente”, a precizat managerul Spitalului Municipal de Urgență Roman, medicul Maria Andrici.

Aceasta a detaliat diferențele existente între banii încasați lunar de unele cadre medicale din spital și membrii Comitetului Director.

„Pentru a înțelege în ce a constat această inechitate, precizez că un medic șef ATI ridică net, în mână, cu spor cu tot, 16.803 lei. Un medic șef CPU – 16.205. Un medic șef Psihiatrie – 13.925. Un medic Anatomie patologică – 18.904. Directorul medical – 9.512 de lei. Deci, și cu acest stimulent aprobat – și vreau să mulțumesc pe această cale că s-a aprobat proiectul –, directorul medical va ridica în mână 12.121 de lei, mai puțin decât medicii șefi de secție, iar medicul șef de secție are cu 5% mai mult decât medicul primar, deci și ceilalți medici, pe specialitățile respective, au salariu mai mare decât un director medical. Aceeași problemă este și pe parte de director de îngrijiri medicale. Dacă un asistent șef ATI are 7.325 de lei, la CPU – 6.194, la Psihiatrie – 5.188, directorul de îngrijiri medicale are 4.740. Iar responsabilitatea unei asistente șefe sau a unui medic șef este mult mai mică decât a unui director medical sau a unui director de îngrijiri medicale”, a mai afirmat managerul spitalului.

Medicul Maria Andrici a precizat că managerul unității medicale nu este inclus în categoria celor care vor beneficia de aceste stimulente lunare: „Și salariul managerului este mai mic decât salariile medicilor șefi prezentate. Dar nu face obiectul acestei măsuri – în întâlnirea de la București menționată și în discuțiile cu toți managerii de spitale, s-a optat ca stimulentele să fie doar pentru membrii Comitetului director, fără manager”.

 

 

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0