Prima paginăEducatie

Cursuri în grădinile Franței

Dimensiune text

Profesoara Maria Palade, director la Școala „Otilia Cazimir” din Cotu Vameș, a fost unul din cei 14 profesori din diferite țări ale Europei care au participat la cursul „Grădinile, monumente vii. Pedagogia patrimoniului din grădinile Europei”, organizat de Paysage et patrimoine sans frontiere din St-Germaine-en-Laye, Franța, și susținut de Aline Rutily, doctor la Sorbona în arta și științele artei.

 

Finanțarea a fost asigurată de Comisia Europeană, prin Programul de învățare pe tot parcursul vieții, valoarea grantului fiind de 1.800 de euro.

Tematica acestui curs a abordat cu precădere domeniile artelor și științelor sociale: educație artistică, etică, religioasă, geografie, istorie și științe sociale, media și comunicare, patrimoniu cultural. Cursul a debutat la Institutul Cultural Român din Paris, apoi activitățile s-au desfășurat în fiecare zi într-o altă grădina, parc sau muzeu din Paris: Grădinile Versailles și Muzeul Versailles, Muzeul Cluny, Grădina de la Butte Montmartre, grădinile Tuileries și Muzeul  l’Orangerie, librăria grădinilor Tuileries, iar în ultima zi de curs activitatea s-a desfășurat la Casa Europei.
Participarea la curs a însemnat momente deosebite, cu atît mai mult cu cît am avut prilejul de a vizita locuri minunate, la care visează oricine. Am învățat cum să construim o cultură comună europeană în ceea ce privește patrimoniul grădinilor, care să permită accesul și respectul reciproc al mai multor culturi, salvînd, în același timp, diversitatea și identitatea lor„, a spus profesoara Maria Palade (foto dreapta).

Acest curs a reprezentat și un punct de plecare în crearea de punți de legătură între diferite școli și comunități din Europa. „Participînd la acest stagiu de formare, am avut posibilitatea să fac cunoscută școala românească prin școala care am reprezentat-o, să deschid căi de colaborare cu alte școli europene, să realizez punți de legătură între marile parcuri europene și cele din România și, de ce nu, și cu cele din comuna noastră. Îmi propun să valorific experiențele dobîndite atît în școală, cît și în comunitate, unde este în curs de amenajare un parc. Totodată, mă gîndesc să înființez un cerc tematic, interdisciplinar, cu elevi din școală, cu sprijinul părinților și al comunității locale, care să aibă ca obiectiv aderarea la cultura comună europeană în ce privește patrimoniul parcurilor și grădinilor și ale cărui activități vor fi diseminate inclusiv pe site-ul școlii : http:// scoala15.xhost.ro și pe cel al instituției organizatoare a stagiului de formare: http://paysage-patrimoine.eu„, a mai declarat profesoara Maria Palade.

COMENTARII

WORDPRESS: 0