Cum se pot plăti din iulie taxele pentru paşaport şi permisul de conducere

Cum se pot plăti din iulie taxele pentru paşaport şi permisul de conducere

 

pasaportOdată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar.

Plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC BANK.

Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către Instituţia Prefectului – judeţul Neamţ, pentru cele două servicii comunitare, astfel:
– pentru Serviciul Public Comunitar Eliberarea şi Evidenta Paşapoartelor Simple Neamţ este: RO94TREZ491502602X015728 ;
– pntru Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Neamţ este: RO23TREZ491502601X015729 .

Codul de identificare fiscală al Instituţiei Prefectului – judeţul Neamţ este: 2612820.

Plata se poate face:
– online în sistem internet banking; în situaţia în care plata taxei de paşaport (atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice) s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă;
– prin virament de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de Instituţia Prefectului – judeţul Neamţ la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului;
– prin mandat poştal – când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea, ca document doveditor al plăţii factura aferenta, emisă de oficiul postal;
– în numerar – se poate face la casieriile Trezoreriei Statului, la adresa: municipiul Piatra Neamţ, Bulevardul Traian, nr. 19 bis, judeţul Neamţ, care lucrează după următorul program: în zilele de luni, marţi, joi şi vineri între orele 8.30 – 16.30; miercuri între orele 8.30 – 18.30.

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informaţii: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului – judeţul Neamţ, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.

Conform Ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent, respectiv:
– pentru paşaportul electronic simplu cu valabilitate 5 ani – total 283 lei (261,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestat);
– pentru paşaportul electronic simplu cu valabilitate 3 ani (minori sub 12 ani) – total 258 lei (236,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestart);
– pentru paşaportul simplu temporar cu valabilitate 12 luni – total 119 lei (97,00 lei costul paşaportului, 22 lei taxa pentru serviciul prestat, 100 lei tariful suplimentar de urgenţă);
– contravaloarea permisului de conducere – 68 lei;
– pentru certificatul de înmatriculare – 37 lei;
– pentru autorizaţia provizorie de circulaţie – 13 lei;
– contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare: placa tip A – 20 lei; placa tip B – 23 lei; placa tip C – pentru motociclete – 17 lei;
– pentru atribuirea unui număr preferenţial se achită suplimentar tariful de 45 lei;
– pentru păstrarea unui număr atribuit anterior se achită tariful de 30 lei.

„Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului. Actele necesare şi termenele de eliberare  a acestor documente rămân neschimbate”, precizează un comunicat al Prefecturii Neamţ.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0