Contestațiile n-au schimbat major rezultatele la Evaluarea națională

Rezolvarea contestațiilor nu a modificat foarte mult rezultatele obținute de absolvenții de gimnaziu la Evaluarea națională. Contestațiile depuse au fost puține și, dintre acestea, și mai puține s-au dovedit întemeiate. Au fost înregistrate doar 261 de contestații, din care doar 81 s-au soldat cu modificarea notei.

 

Astfel, la limba română s-au depus 135 de contestații, din care doar 58 s-au soldat cu modificarea notei acordate inițial. Ca urmare a contestațiilor, 56 de note au fost mărite, iar doi elevi s-au ales cu note mai mici decît cele acordate inițial. În ceea ce privește matematica, au fost depuse 126 de contestații, din care au fost admise doar 23. În 18 situații, notele au fost mărite, iar în cinci cazuri tezele au primit note mai mici.

„În total, au fost depuse 261 de contestații. În 180 de cazuri, tezele au rămas cu nota acordată inițial. Procentajul foarte mic de contestații, 2,89% la limba română și 2,70% la matematică, demonstrează că atît în centrele de examen, cît și în cele de evaluare, s-a lucrat corect și că baremurile au fost clare„, a spus inspectorul școlar general adjunct Vasile Munteanu, președintele Comisiei județene pentru Evaluare națională.

Matematica,  veșnica problemă a absolvenților
Proba la matematică a Evaluării naționale a demonstrat că matematica rămîne, în continuare, o mare necunoscută pentru cea mai mare parte a elevilor, indiferent dacă este vorba de elevi de gimnaziu sau de liceeni. Chiar dacă subiectele au fost apreciate de profesori ca fiind de nivel mediu, rezultatele obținute de elevi au fost foarte slabe, mai mult de jumătate dintre candidați nereușind să obțină cel puțin nota 5. Explicația pe care o dau profesorii pentru această nereușită ține de faptul că elevii nu sînt obișnuiți să aibă o gîndire logică, dar și de faptul că elevii învață în salturi, iar matematica este o disciplină la care se lucrează în fiecare zi, cu creionul în mînă. „Matematica este o disciplină care ține, în primul rînd, de logică, o disciplină la care se adaugă, în fiecare an, cîte puțin, peste fundamentul adunat în anii anteriori. Nu poți recupera în clasa a VIII-a ceea ce n-ai învățat în cei șapte ani anteriori. Nici cu zece meditatori nu se pot recupera, în timp scurt, golurile acumulate în anii dinainte. Au fost lucrări la care candidații au greșit și primul subiect, un calcul simplu, dar pe care nu-l poți face corect decît dacă știi ordinea efectuării operațiilor, lucru care se învață în clasele primare. De asemenea, mulți dintre elevi nu învață logic. Dacă se schimbă datele problemei cu care sînt obișnuiți, se pierd. La aceasta se adaugă și exercițiul individual. Nici un profesor nu poate recupera ceea ce ar trebui să facă fiecare elev în fiecare zi, acasă„, a spus profesorul de matematică Mihai Armanu, directorul Școlii „Mihai Eminescu”.

Vom face și un sondaj în rîndul colegilor de matematică din județ referitor la rezultatele obținute la matematică. Este posibil să fie necesar să modificăm programa sau calitatea subiectelor. Oricum, este evident că nu există exercițiu. La matematică este obligatoriu lucrul individual, nu este suficient doar ceea ce se face în clasă„, a spus inspectorul școlar general adjunct Liliana Georgescu, profesoară de matematică.


COMENTARII

WORDPRESS: 0