Prima paginăActualitateNeamt

Consumatorii reclamă lucruri trăsnite

Dimensiune text

Dintre sutele de reclamaţii care se fac către Protecţia Consumatorului, unele vizează lucruri absurde, dezvoltate în imaginaţia reclamanţilor. Comisarii au obligaţia de a cerceta fiecare sesizare primită, pentru a verifica dacă se produce sau nu o ilegalitate.

Aproximativ 100 de persoane din judeţul Neamţ găsesc, lunar, câte un motiv pentru care să facă o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Neamţ. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, nu toate petiţiile se constituie în sesizări sau reclamaţii, deoarece nu sunt întrunite condiţiile prevăzute de lege. Acest lucru duce la clasarea unora dintre ele, pentru că fie nu sunt susţinute de date şi documente, fie sunt anonime, fie sunt adresate cu tardivitate, fie sunt ilizibile, fie au conţinut aberant, fie sunt cu conţinut injurios, fie sunt transmise prin interpuşi (care, uneori, au interese colaterale referitor la aspectele din cuprins).

În total, în 2014, până la această dată, comisarii de la CJPC Neamţ au primit 399 de petiţii. Reclamaţiile înregistrate cu cadenţă mai mare au ca obiect: produse alimentare cu termen de valabilitate depăşit sau ilizibil; nerespectarea prevederilor contractuale la serviciile de telefonie mobilă, fixă, internet şi televiziune; furnizarea de utilităţi – nerespectare clauze contractuale, facturare incorectă; servicii financiare incorecte; produse neconforme în cadrul termenului de garanţie – aparate electrocasnice, telefoane mobile, sau serviciile de anvelopare a blocurilor.

„Dintre petiţiile adresate către CJPC Neamţ, sunt unele care ar putea fi încadrate la categoria «neobişnuite». De exemplu, o persoană a reclamat o categorie de ulei, cu cererea expresă de «scoatere de pe piaţă», din cauza gustului, dar care a fost concluzionată ca fiind neîntemeiată, deoarece produsul era un ulei nerafinat, cu gust specific, verificat în laborator. De asemenea, s-a reclamat faptul că un acelaşi debit înregistrat şi asumat de către un consumator a fost trimis către două firme de recuperare în acelaşi timp. Această sesizare este în cercetare. Un alt exemplu neobişnuit este o reclamaţie primită de la un consumator, potrivit căreia un animal de companie ar fi fost vândut cu ascunderea voluntară a unei afecţiuni”, a precizat economistul Vlad Ciurea (foto), comisar şef adjunct al CJPC Neamţ.

COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Eu sesizez o problemă cât se poate de reală,abuzivă,nefondată și anume:
    -Așa-zisa verificare a instalației de gaz,obligatorie la 2 ani,de către EON-gaz se facturează cu 67lei,durează sub 1 minut,nu consumă niciun gram de materiale…
    Nu o poți refuza,negocia,contesta.
    Să vedem ce măsuri ia CJPC-rezolvă nedreptatea asta?(cred că 5lei ar fi prea mult…dați de pomană și așa)