Comerţul cu ochelari nu e o joacă

Verificările Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor au evidenţiat că 763 de perechi de ochelari se vindeau cu abateri de la prevederile legale. Amenzile aplicate au însumat 15.000 de lei.

În perioada 1-7 iulie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Neamţ a desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea ochelarilor de soare.

S-au verificat 17 operatori economici ce au calitatea de vânzători, controlându-se 1.138 perechi de ochelari, în valoare de 76.484 lei, dintre care la 763 perechi de ochelari s-au constatat abateri de la prevederile legale, în valoare de 46.668 lei. Aceste abateri s-au identificat la 16 operatorii economici verificaţi.

S-au oprit temporar de la comercializare 763 bucaţi, în valoare de 46.668 lei, aplicându-se 14 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare de 15.000 lei.

„Principalele abateri constatate în acţiunile de verificare desfăşurate la operatorii economici de pe raza judeţului Neamţ se referă la informarea consumatorilor. S-a constatat că nu toate produsele verificate şi comercializate de operatorii economici respectau cerinţele impuse, respectiv informaţiile care ar trebui să fie sub formă de marcare pe montură sau pe ambalaj sau sub formă de etichetă aplicată sau cu ajutorul oricărei combinaţii ale acestor marcări. Altfel spus, se comercializau ochelari de soare fară a se identifica producătorul sau importatorul/distribuitorul. În plus, lipseau informaţii privind instrucţiunile de întreţinere şi curăţare, lipsea traducerea în limba română a informaţiilor destinate consumatorilor. S-au identificat la comercializare ochelari de soare la care informaţiile de pe etichete/pliante ataşate erau ilizibile; chiar marcajul CE nu era aplicat vizibil, lizibil şi imposibil de şters pe durata de viaţă previzibilă sau, dacă nu e posibil, pe ambalaj, la toate produsele expuse în vederea comercializării”, a declarat comisarul şef adjunct Vlad Ciurea.

Cât priveşte partea financiară a afacerii, unii comercianţi nu respectau prevederile legale în cazul promoţiilor, iar ochelarii de soare cu reduceri de preţ se comercializau fără a fi expuşi separat/distinct de restul ochelarilor, ceea ce induce confuzie pentru consumatori sau nesiguranţa corectitudinii aplicării procentelor de reducere (de exemplu reduceri de 30%, respectiv 50%, fără a informa despre perioada promoţiei sau faptul că se desfăşoară în limita stocului disponibil).


COMENTARII

WORDPRESS: 0