Cea mai modernă fabrică de ceramică termică din România se inaugurează la Roman

Investiția a costat peste trei milioane de euro și a condus la crearea de noi locuri de muncă, creștere a producției și mai bune condiții de muncă.

Compania Cersanit România se pregătește pentru inaugurarea celei mai moderne fabrici de ceramică termică din România. Noile instalații, utilajele ultramoderne și performante vor mări productivitatea muncii, vor elimina efortul fizic și orice risc asupra sănătații. Dorința de a controla siguranța afacerii ne-a îndreptat cu pași repezi spre inovație, spre noi investiții care să ne garanteze prosperitatea. Din acest motiv, Cersanit România a dezvoltat un traseu pe care se află numai cei bine antrenați.

 

Dăruim progres comunității

 

Istoria a început în 1955, odată cu deschiderea fabricii de cărămidă (prima de acest fel din România, la acea vreme), continuată zece ani mai târziu cu deschiderea unei noi capacități de producție specializată în fabricarea de obiecte sanitare. Anii ’80 au fost anii de glorie pentru Secția de Teracotă, reper, timp de 15 ani, în furnizarea de materiale de construcție pe toată Moldova. În tot acest timp, în Secția de Obiecte Sanitare au continuat investițiile ce au dus la mărirea volumului de producție, dar și la creșterea nivelului calitativ al produselor fabricate. În fața provocărilor noului mileniu, secția de Ceramică Termică a rămas la stadiul anterior, investițiile concentrându-se, pînă în 2009, în special pe Secția de Obiecte Sanitare. În 2006, fabrica Romanceram de până atunci este preluată de către Cersanit Group, schimbându-și numele în Cersanit România. Până în 2009, unitatea și-a continuat procesul de modernizare tehnologică, în special pe Secția Obiecte Sanitare.

 

Investiții în tehnologie, investiții în capital uman

 

Anul 2011 este decisiv pentru viitorul Secției Teracotă. În al treilea an de recesiune economică pentru România și în condițiile în care inițiativa, într-o piață reticentă, este blocată din fașă, în iulie 2011, Cersanit România a demarat proiectul „Modernizarea infrastructurii și achiziționarea de echipamente înalt tehnologizate pentru fabricarea produselor ceramice termice, în vederea creșterii eficienței și randamentului, la SC Cersanit România SA”. Proiectul este cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanțare încheiat cu Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Valoarea totală a proiectului este de peste trei milioane de euro. Pe durata celor 14 luni necesare implementării proiectului, Secția de Teracotă a intrat într-un amplu proces de schimbări, principalele obiective fiind creșterea capacității de producție prin ridicarea nivelului tehnologic la un standard competitiv, creșterea nivelului de calitate al produselor, îmbunătățirea condițiilor de muncă, crearea de locuri de muncă atractive și stabile. Altfel spus, compania și-a conturat o viziune a provocărilor pentru a răspunde cât mai prompt cerințelor atât de fluctuante ale pieței. Cu sprijinul autorităților locale, această investiție a fost finalizată la sfârșitul lunii septembrie, iar în acest moment municipiul Roman se poate lăuda cu cea mai modernă fabrică de ceramică termică din România. Un proiect mare a devenit realitate datorită sprijinului unei echipe puternice și unite. Cersanit România știe, însă, că, pe lîngă investițiile în tehnologie performantă, trebuie făcute investiții în capitalul uman, cel care cuantifică valoarea întreprinderii în ansamblu ei. Aceasta este o măsură ce conturează caracteristicile unui comportament înclinat spre responsabilitatea socială, comportament care respectă fundamentele conceptului de „dezvoltare durabilă”. Cersanit România a construit un arsenal de atuuri pentru a ne motiva angajații, pentru a cuprinde în sintagma „mediu de lucru ideal” cauzele și efectele care conduc o companie către adevărata performanță. Conducerea unității își dorește ca angajații proprii să reprezinte o resursă diferențiată pe piață, tocmai din acest motiv compania este activă în mod continuu în dezvoltarea lor. Știm că oamenii noștri reprezintă sufletul a ceea ce facem și, de aceea, prețuim calitățile și experiența pe care ei o aduc la muncă în fiecare zi. Ridicarea nivelului tehnologic al procesului de producție la un standard competitiv înseamnă pentru angajații noștri reducerea activităților manuale și creșterea gradului de securitate a muncii. Instruirea, pregătirea profesională, programele de training și team-building sunt prioritare în planul de resurse umane. Dovedim, astfel, că suntem responsabili față de angajații noștri, iar dorința ca aceștia să fie bine informați, cât și implicați în viața companiei, este o preocupare permanentă. Toate aceste eforturi au drept deziderat satisfacția angajaților de a desfășura activitatea într-un mediu ce oferă perspectiva permanentă a prosperității și certitudinea că ceea ce fac îi dezvoltă ca profesioniști. Fie că este vorba de trainigurile la care participă și care asigură dezvoltarea competențelor lor profesionale, de implementarea standardelor de sănătate și protecția muncii OHSAS 18001, toate presupun eforturi concentrate, adresate nevoilor angajaților noștri și asigurării unui nivel de satisfacție cât mai ridicat pentru aceștia la locul de muncă. Știm că responsabilitatea pentru viitor ne revine tututor și trebuie să fie un efort de echipă. Prin conștientizarea necesității de aplicare a principiilor responsabilității sociale, companiile își recreionează respectul și interesul față de standardele sociale și de mediu. Astfel, drepturile fundamentale ale societății ajung să fie respectate cu consecvență. Echipa Cersanit România și-a asumat cu maximă responsabilitate și maturitate drumul provocărilor de anvergură. Mai mult decît atât, a conștientizat că, pentru a avea succes din punct de vedere comercial, trebuie să se dezvolte ca întreg, contribuind la evoluția și prosperitatea comunității în care operează.

Protejarea mediului ambiant constituie un alt aspect important și se află în centrul atenției în procesul de management modern al unității. În calitate de producător de articole de amenajare a camerelor de baie și de ceramică termică, compania Cersanit România este conștientă de influența exercitată asupra mediului înconjurător. Tocmai de aceea, purtăm o atenție deosebită mediului prin preîntâmpinarea impactului negativ asupra acestuia, prin menținerea și îmbunătățirea continuă a unui Sistem de Management al Calității și Mediului, în conformitate cu cerințele normelor ISO 9001 și ISO 14001. Garanția îndeplinirii acestui obiectiv o constituie cunoașterea pe scară largă, acceptarea și conștientizarea Politicii de Calitate și Mediu de către toți angajații și partenerii.

 

Oamenii dau viață lutului

 

Credem că ceramica va rămâne mult timp un element important în casele noastre, atât ca material de construcție, cât și ca obiect decorativ; această constatare ne dă curaj și ne îndeamnă să descoperim cât este de valoroasă existența acestei ramuri industriale. Secretul succesului este, însă, adaptabilitatea, cea care ne antrenează pe acest drum cu multe suișuiri și coborâșuri. În contextul actualei situații energetice internaționale, sobele din teracotă prezintă marele avantaj că pot funcționa cu orice fel de combustibil solid sau gazos. În plus, o sobă de teracotă corect dimensionată și construită se va încălzi rapid de la un braț de lemne, o măsura de cărbune sau alimentată cu gaz și va ceda căldura în 10-12 ore, timp în care încăperea are o căldură plăcută. O încăpere locuită 24 de ore pe zi nu necesită mai mult de două încălziri, nici măcar în cele mai reci zile din an. Această caracteristică a produselor noastre ne transformă în prieteni ai mediului. De altfel, materialele din care se realizează sobele noastre sunt ecologice 100%. Merită menționat și faptul că durata de viață a unei sobe este de 20-25 de ani, perioadă după care soba se poate reconstrui din propriile materiale de 2-3 ori. În funcție de construcție, intensitatea și corectitudinea folosirii, precum și de modul de întreținere, soba dumneavoastra va însoți generații întregi.

 

Brandul Cersanit este meritul comunității

 

Deși timpul nu a fost milos cu prosperitatea orașului Roman, un fapt important trebuie consemnat: înverșunarea comunitații de a păstra un brand. Cersanit România a reușit să conserve în conștiința colectivă caracteristicile acestui brand, ce se definește nu numai prin produs, ci și prin atitudine, forță, echilibru, stabilitate, certitudine. Îndrăznim să credem că, în mare parte, sunt consecințe ale politicii noastre organizaționale, cea care, în timp, a reușit să definească „echipa” de care ne bucurăm în acest moment. O echipă construită din oameni care participă, zi de zi, prin acțiunile lor, la controlarea riscurilor (economice, sociale, ecologice). Cersanit România a înțeles că evoluția înseamnă să îmbrățișeze principiile responsabilității sociale, este un proces prin care ne construim drumul către dezvoltarea durabilă.

 

Cersanit România


COMENTARII

WORDPRESS: 3
  • dan ardeleanu' 7 ani

    Mult succes in continuare!!!
    de fabrica de faianta si gresie se mai aude ceva?

  • Buna seara.As dori sa aflu daca mai fabricati sau daca fabricati faianta de 20/20 si unde as putea gasio.Va multumesc

  • Aţi avea mai multă căutare dacă materialul cahlelor ar fi mai moale. Uneori e tare ca piatra şi asta nu-i atrage deloc pe sobari, deci nu recomandă clienţilor să cumpere de la voi.