Ce trebuie să faceți cu deșeurile reciclabile, cele vegetale și resturile din construcții

Ce trebuie să faceți cu deșeurile reciclabile, cele vegetale și resturile din construcții

 

 

De la 1 iulie 2018 a intrat în vigoare proiectul Sistem de management integrat al deșeurilor pe zona Roman, care aduce un tarif mult mai mic pentru colectarea și depozitarea gunoiului, dar vine și cu obligația fiecăruia dintre noi de a colecta selectiv deșeurile. În același timp, fiecare cetățean și agent economic are obligația ca, până la 15 iulie cel târziu, să încheie contract cu operatorul de salubritate care a câștigat licitația pentru zona Romanm și anume Rossal, în sens contrar va plăti o taxă specială la Primărie, taxă care este mult mai mare decât tariful fixat prin contract și pe care administrația locală o va da mai departe operatorului.

În conferința de presă săptămânală, primarul Lucian Micu a făcut apel la cetățeni să respecte legislația în vigoare în ceea ce privește colectarea selectivă a gunoiului. Romașcanii care locuiesc la bloc își vor reînnoi contractele cu Rossal prin intermediul asociațiilor de proprietari. Fiecare asociație va avea propriul grafic de ridicare a gunoiului menajer, separat de cel reciclabil, tocmai pentru ca selecția deșeurilor să fie eficientă. Un grafic este stabilit și pentru cei care locuiesc la case și care vor trebui să aibă încheiat contract individual cu operatorul de salubritate, în sens contrar nu le va fi ridicat gunoiul și vor plăti o taxă specială, mai mare, la Primărie.

„Este, practic, în interesul fiecărui cetățean să aibă contract cu operatorul, pentru a plăti mai puțin pentru colectarea gunoiului. În ceea ce-i privește pe locuitorii de la case, deşeurile reziduale vor fi ridicare săptămânal, ziua fiind cea specificată în contractual individual încheiat cu operatorul. Pentru deşeurile biodegradabile/vegetale, ridicarea lor se va face săptămânal, în ziua lucrătoare următoare celei de colectare a deşeurilor reziduale. Tot pentru cei care locuiesc la casă, deşeurile reciclabile se vor ridica de două ori pe lună, în prima şi a treia sâmbătă”, a declarat primarul Lucian Micu.

Dacă până acum operatorul de salubritate ridica „la grămadă” deșeurile, acest lucru nu se va mai întâmpla, deoarece proiectul european stabilește clar regulile de colectare și depozitare pentru fiecare tip de gunoi. Este important de știut faptul că deșeurile din activitățile agricole și cele de creștere a animalelor, precum și cele rezultate din construcții sau demolări, se vor ridica doar la comandă și contra cost. Singurele deșeuri ce se vor ridica gratuit, ca și până acum, sunt cele pentru electrice și electrocasnice.

„Deşeurile provenite din activităţi agricole şi din activităţi de creşterea animalelor şi a păsărilor se vor colecta separat şi se vor prelua de către operatorul de salubritate la comandă, contra cost. Deşeurile generate de lucrări de construcţii, demolări, (re)amenajări de locuinţe (cum ar fi: moloz, resturi materiale de construcţii, polistiren, rigips, tâmplãrie veche, obiecte sanitare vechi, gresie, faianţă etc.) se vor colecta separat şi se vor prelua de cãtre operatorul de salubritate la comandă, contra cost. Deşeurile voluminoase (mobilier vechi, saltele uzate ș.a.), deșeurile electrice şi electronice se preiau gratuit, în cadrul unor campanii periodice organizate sau, în limita disponibilităţilor operatorului, pe bază de programare, gratuit”, a mai precizat primarul Lucian Micu.

Dacă pentru cei ce locuiesc la case, identificarea celor care depun deșeuri din construcții se poate face ușor și acestea vor fi ridicate doar contra cost, în cazul celor care locuiesc la bloc, „grija” pentru găsirea acestor persoane revine Primăriei și asociației de proprietari. Primarul Lucian Micu a declarat că, prin Direcția de Urbanism, se vor lua asigurări ca cei care solicită autorizații de construcție sau demolare să prezinte dovada că au contract cu operatorul de salubritate pentru ridicarea deșeurilor rezultate. Pentru cei care efectuează lucrări în apartamente ce nu necesită un aviz de la Primărie, obligația de a-i identifica revine asociației de proprietari, acolo unde, prin administratori sau șefii de scară, va trebui să existe o situație clară a locatarilor care sunt responsabili de producerea deșeurilor, iar aceștia vor fi puși separat la plată pe lista de întreținere.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • sa fie distribuite pubele, pentru gunoiul menajer si cel selectiv de la case.

    • Dan 1 an

      Pubele sunt, foarte multe – depozitate de 2 ani la punctul de lucru de pe varianta ocolitoare. Sper sa mai fie bune după ce s-au copt la soare 2 veri si au înghețat bine 2 ierni. Sa nu avem iar un caz cu bani aruncati de pomana si mai tarziu justificări- trebuie mărit prețul de colectare ca achizitionam pubele…