Ce produse și servicii din străinătate au reclamat românii la Protecția Consumatorului în 2018

Ce produse și servicii din străinătate au reclamat românii la Protecția Consumatorului în 2018

 

 

În anul 2018, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) proiect cofinanțat de Comisia Europeană și Guvernul României, care funcționează ca direcție a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), începând cu 1 ianuarie 2018, a primit 2.707 solicitări, informează un comunicat al ANPC.

Dintre acestea, 2.430 de solicitări au fost primite direct de la consumatori români și redirecționate de Comisariatele Județene și Regionale pentru Protecția Consumatorilor, iar 277 de solicitări au fost primite de la consumatori rezidenți în alte state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă Norvegia și Islanda, prin intermediul altor Centre din Rețea.

„ECC Romania, ca parte a Rețelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia, are competență numai în soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru al UE, altul decât România, precum și acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România”, precizează reprezentanții ANPC.

În anul 2018, au fost în top sesizările îndreptate împotriva operatorilor de transport aerian (1.027 de solicitări) și cele vizând comerțul online (987 de solicitări). Reclamațiile vizând drepturile pasagerilor în transportul aerian au fost legate, în principal, de întârzieri și anulări ale zborurilor și refuzul companiilor aeriene de a acorda călătorilor compensațiile stabilite prin legislația europeană, dar și probleme cu bagajele, cazuri în care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensațiilor pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor. În privința comerțului online, cei mai mulți consumatori s-au plâns de faptul că produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu întârziere ori parțial, s-au livrat produse cu defecte sau care nu au fost comandate. Alte probleme reclamate de consumatori au vizat: domeniul garanțiilor produselor (141 de solicitări), servicii turistice (148 de solicitări), închirierea autovehiculelor (103 solicitări).

Cele mai multe reclamații primite de la consumatorii rezidenți în România au vizat comercianți din: Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamații ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianților din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia.

În anul 2018, aproximativ 75% din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile închise cu soluție obținută pe cale amiabilă, favorabilă consumatorilor a fost de 206.403 euro, mai precizează reprezentanții ANPC.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0