Cadrele didactice învață să lucreze cu elevii cu tulburări mintale

30 de cadre didactice din judeţ, dintre care şase din Roman, participă, săptămâna aceasta, la un seminar de formare pe tema incluziunii sociale şi educaţionale a copiilor care manifestă o tulburare de sănătate mintală.

Organizaţia „Salvaţi Copiii” Iaşi desfăşoară, în perioada 2 – 6 noiembrie, seminarul de formare a cadrelor didactice din judeţul Neamţ pe tema incluziunii sociale şi educaţionale a copiilor care manifestă o tulburare de sănătate mintală (ADHD, anxietate, tulburări din spectrul autist), în vederea creşterii accesului la educaţie şi a gradului de acceptare socială a acestora. Activitatea este realizată în cadrul proiectului „Gândeşte în afara… Stigmei!”, proiect finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România, şi se va desfăşura la Școala Gimnazială numărul 5 Piatra Neamţ.

Această acţiune are drept scop realizarea prevenţiei focalizate şi menţinerea sănătăţii mintale prin dezvoltarea în şcoli a unui program care să diminueze excluziunea socială a copiilor cu tulburări de anxietate, ADHD sau autism.

Vor participa la acest seminar câte două cadre didactice din 15 unităţi din învăţământ din judeţul Neamţ. Printre acestea se numără şi Colegiul Tehnic „Petru Poni”, Liceul Tehnologic „Vasile Sav” şi Colegiul Tehnic „Danubiana” din Roman.

Potrivit estimărilor Organizaţiei „Salvaţi Copiii”, realizate pe baza calculelor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, dintre cei aproximativ 3,8 milioane de copii români, peste 760.000 au o problemă de sănătate mintală, cele mai răspândite fiind tulburările de anxietate (13% copii cu tulburări de anxietate, 5% ADHD, 0,2% copii cu autism şi tulburări de dezvoltare). Tulburările de sănătate mintală de orice fel rămân un subiect tabu în societatea românească, iar stigmatizarea şi discriminarea celor diagnosticaţi cu o asemenea tulburare continuă să reprezinte o barieră în calea accesării serviciilor specializate şi a integrării sociale şi educaţionale.

„Dorim să dezvoltăm programe educaţionale pentru formarea abilităţilor de acceptare a diferenţelor în şcoli. Pe lângă rolul de dascăl, profesorii sunt cei care, alături de părinţi, pot depista mai uşor probleme de comportament ale copiilor, fie că vorbim despre anxietate, ADHD sau autism. Astfel, formarea cadrelor didactice din judeţul Neamţ este esenţială pentru obiectivele propuse în cadrul proiectului”, susţine Corina Mighiu, coordonator programe Salvaţi Copiii Iaşi.

Prin implementarea proiectului „Gândeşte în afara… Stigmei!”, Salvaţi Copiii Iaşi va dezvolta, la nivelul regiunii de Nord-Est a României, măsuri active pentru incluziunea socială şi educaţională a copiilor care manifestă o tulburare de sănătate mintală (ADHD, anxietate, tulburări din spectru autist), în vederea creşterii accesului la educaţie şi a gradului de acceptare socială a acestora.


COMENTARII

WORDPRESS: 0