Blocaj la contorizarea și facturarea individuală a consumului de apă

Dimensiune text

ApaServ nu acceptă metodologia Romanului de contorizare individuală a apei. Romaşcanii care au vrut, pe banii lor, contor la uşă şi instalaţie tehnică corespunzătoare nu s-au înţeles cu operatorul de apă. ApaServ nu exclude să dea în judecată Primăria din cauza acestei metodologii n romaşcanii nemulţumiţi vor să dea în judecată compania.

Romaşcanii care au făcut demersurile cuprinse în hotărârea de Consiliu Local privind metodologia de contorizare şi facturare a apei potabile şi a apei uzate s-au lovit, din nou, de ApaServ. La sfârşitul lunii mai, Consiliul Local Roman a adoptat o hotărâre pentru ca romaşcanii ce locuiesc la bloc să poată plăti atâta apă cât consumă. În baza acestui act normativ, mai mulţi romaşcani s-au adresat ApaServ pentru a se pune de acord cu privire la noile condiţii. Doar că reprezentanţii operatorului de apă au trimis un răspuns care blochează dorinţa de trecere la contorizare individuală.

„Metodologia de repartizare şi facturare individuală a consumului de apă înregistrat la branşamentul condominiului nu poartă girul specialiştilor din cadrul operatorului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare. Având în vedere că nu respectă cadrul legal, nu poate fi aplicată la nivelul întregii arii de operare, deoarece se referă numai la serviciul de alimentare cu apă. Compania judeţeană ApaServ SA Neamţ a solicitat domnului primar al municipiului Roman şi Consiliului Local al municipiului Roman reanalizarea şi revocarea HCL nr. 83/29 mai 2014, pe motive de neconformitate a acesteia cu prevederile legale. Urmare a adresei menţionate, municipiul Roman a demarat o procedură de clarificare a obiecţiunilor ridicate de companie, urmând ca metodologia aprobată prin HCL nr. 83 să fie modificată. În cazul în care nu se ajunge la un acord între cele două părţi cu privire la forma şi conţinutul Metodologiei de facturare individuală, compania judeţeană ApaServ SA se va adresa instanţei  de judecată pentru soluţionarea litigiului”, scrie în răspunsul primit de Ioan R., reprezentantul locatarilor unei scări de bloc de pe strada Gloriei.

În documentul semnat de Petcu-Victor Movilă, directorul comercial al ApaServ, Maricica Radu, şeful compartimentului Relaţii Clienţi, şi Liliana Moldoveanu, referent Relaţii Clienţi, se mai precizează că ApaServ a înaintat Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AquaNeamţ un proiect de metodologie de repartizare/facturare individuală a consumului de apă înregistrat pe branşamentul condominiilor, „care este în acord cu reglementările legale în vigoare şi care este total diferit de metodologia aprobată de Consiliul Local al municipiului Roman”.

Răspunsul trimis de ApaServ către romaşcani nu confirmă afirmaţiile lui Cătălin Dughir, managerul general al companiei, care, la începutul lunii august, declara: „Noi nu suntem împotriva contorizării individuale. Dar nu putem fi de acord cu o contorizare individuală care să ducă la creşterea cheltuielilor, întrucât cheltuieli mai mari ar însemna un tarif majorat la apă. Ori, noi nu dorim acest lucru şi, de aceea, suntem atenţi la toate aspectele ce ţin de contorizarea individuală a apei”. Și primarul Romanului, Laurenţiu Dan Leoreanu, spunea tot la începutul lunii august, că metodologia nu va avea modificări de esenţă. „În momentul de faţă, am reuşit să avem un proces-verbal semnat şi de cei de la ApaServ. Acest proces-verbal are unele elemente care pot fi modificate în acea metodologie pe care am aprobat-o noi în Consiliul Local, dar nu de esenţă, ci de termeni, cum ar fi definiţia branşamentului. Nu sunt modificări de substanţă, dar contează în folosirea terminologiei”, a afirmat, atunci, Laurenţiu Dan Leoreanu, primarul municipiului Roman. Șeful administraţiei locale a explicat că metodologia aprobată de Consiliul Local Roman se bazează pe unele experienţe funcţionale în alte localităţi şi că nu se teme de un eventual litigiu în instanţă pe această temă, deoarece juriştii i-au dat asigurări că dreptatea este de partea administraţiei romaşcane.

Declaraţiile pro-dialog nu s-au concretizat. Nu este prima dată când între Primăria Roman şi ApaServ există sincope de comunicare. Cele două entităţi au recunoscut lipsa dialogului, dar fiecare a avut propriile argumente. Argumente care nu rezolvă solicitarea romaşcanilor (şi nu doar a lor), de a plăti doar cât consumă.

„Sunt nemulţumit de răspuns şi mă voi adresa instanţei. La nivel instituţional, nu se mişcă nimic, iar noi, dacă mai aşteptăm, aşteptăm pe banii noştri şi nu este corect”, a spus Ioan R, după ce a primit, în urmă cu câteva zile, răspunsul companiei la solicitarea legată de contorizarea individuală.



COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Din articolul prezentat se vede inca odata inconsecventa prezentata de multimea de directori aparuti ca ciupercile dupa ploaie la compania Apa serv dupa pacalirea primariilor de a ceda din patrimoniu pentru infiintarea acestor companii ce in loc sa reduca pretul apei dupa cum au promis din contra l au marit si se va mai mari pentru plata salarilor nesimtit de mari si pentru dotarea cu autorismela nivel de secretare.Nu inteleg cum se poate minti populatia de catre aceasta companie care in toate interinterviurile scrise si video au sustinut cu tarie proletara ca sant de acord cu contorizarea individuala si facturarea a ceeace se consuma iar dupa ce a aparut hotararea consiliului municipal Roman ca se poate factura individual consumul de apa aratat de indexul de la apometrul instalat la usa de intrare in apartament la fel ca la gaz metan.Aroganta de a nu lua in seama hotararea data de romascani si nerespectarea legii 241\2006 art 31 denota lipsa de orice respect fata de stat si fata de conducerea din RToman cat si fata de cetateni RUSINE !