Beneficiile unei alimentaţii sănătoase

Beneficiile unei alimentaţii sănătoase

 

Adoptarea unui stil de viaţă sănătos presupune o schimbare. Iar această schimbare presupune distrugerea unor obiceiuri alimentare care ne sabotează sănătatea, greutatea şi starea de bine, în general, şi adoptarea unor obiceiuri care ne vor fi adevăraţi aliaţi în menţinerea unei stări de bine de-a lungul vieţii.

Conform „Ghidului pentru alimentaţie sănătoasă „(Societatea de Nutriţie din România), principiile unei alimentaţii sănătoase sunt următoarele: păstrarea plăcerii de a mânca, consumarea unor alimente variate, a unei cantităţi mari de cereale, legume şi fructe,  alimentarea corespunzătoare pentru menţinerea unei greutăţi normale, consumarea alimentelor cu un conţinut scăzut de grăsimi, consumarea produselor zaharoase rafinate ocazional, consumarea alcoolului cu moderaţie sau deloc şi menţinerea unui echilibrului între aportul alimentar şi activitatea fizică.

Iată ce ne poate oferi o alimentaţie sănătoasă:

image001Fericire. Există alimente care conţin substanţe cum ar fi serotonină, noradrenalină, melatonină, care au un rol esenţial în menţinerea funcţionării normale a creierului, dându-ne, astfel, o stare de bine. Exemple de alimente: cereale integrale, nuci şi seminţe, banane, kiwi, ananas, prune, porumb, broccoli, conopidă, spanac, carne de curcan, somon, ton, brânză de vaci, albuş de ou.

image003Inteligenţă. Alimentele nu te pot face doar fericit, ci şi mai deştept. Iată ce alimente îţi pot fi de folos dacă vrei să îţi îmbunătăţeşti memoria, puterea de concentrare sau capacitatea de învăţare: pâine integrală, orez brun, fructe şi legume viu colorate (ardei gras roşu, morcov, afine, avocado), gălbenuş de ou, peşte, cacao, nuci, ulei de măsline.

image004Greutate normală. Prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos, greutatea corporală se reglează de la sine, mai ales când este asociată cu exerciţiul fizic.

 


image006Plăcere.
Mâncarea este una dintre plăcerile vieţii. Atenţie, însă, la plăcerile hipercalorice!

 

 

image008Energie. Alimentele ne oferă energie prin valoarea calorică pe care le conţin macronutrienţii (proteine, lipide, glucide) şi prin multitudinea de vitamine şi minerale.

 

 

 

image010Sănătate. O alimentaţie sănătoasă previne o serie de boli cum ar fi: diabetul zaharat tip 2, boli cardiovasculare, obezitatea, boli dentare etc.

 

 

image014Longevitate. Alimentele au un rol major şi în încetinirea procesului de îmbătrânire. Acestea sunt: fructele şi legumele (bogate în antioxidanţi), cereale integrale, peşte, iaurt, nuci, ulei de măsline, fasole, linte, ciocolată neagră.

 

 

image012Reducerea stresului. Alimente care ajută la reducerea nivelului de stres şi relaxează corpul şi mintea: seminţe de bostan, avocado, migdale, somon, nuci, piept de curcan, fulgi de ovăz, afine, banane, ciocolată neagră.

 

Nutriţionist dietetician Diana Mitoc,
Ambasador al Jamie Oliver Food Revolution

Diana Mitoc a absolvit specializarea Nutriţie şi Dietetică a Facultăţii de Medicină Generală din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”, Iaşi. În prezent, urmează cursurile masterului de Nutriţie şi Dietetică Profilactică şi Curativă din cadrul aceleiaşi instituţii.

Citeşte mai mult pe: http://smart-nutrition8.webnode.ro/despre-noi/

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 3
  • Societatea de Nutritie din Romania (SNR)ar fi bine sa ia masuri de ,,eliminare” de pe piata a produselor periculoase pentru sanatate ! Abia apoi putem vorbi despre alimentatia ,,sanatoasa” !!

  • @ D.M. Apropo de…,,inteligentza”! Stii cam cat din uleiul de masline e…,,contrafacut” ?! Dar peshtele ,,pangasius” ?! Si cum se impaca ,,aportul de ,,energie” cu greutatea…,,normala” ?!!