Autocar cu muncitori de la TRW, lovit de tren

Autocar cu muncitori de la TRW, lovit de tren

 

accident autocar TRWUn autocar ce transporta 26 de persoane, muncitori la fabrica din Roman a TRW, a fost lovit, joi dimineaţă, 28 aprilie, de un tren, pe drumul ce leagă comuna Trifeşti de municipiu. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, însă reprezentanţii firmei de transport atrag atenţia că vizibilitatea este minimă, iar trecerea de cale ferată nu are nici barieră, nici semnalele acustice, ci doar crucea Sf. Andrei.

Accidentul s-a produs în jurul orelor 6.30, la trecerea de cale ferată ce dă dinspre Sofrăceşti în E85, o zonă extrem de periculoasă, unde şi-au pierdut viaţa foarte multe persoane.

Poliția l-a amendat pe șofer

Polițiștii ajunși la fața locului spun că “autobuzul prezenta avarii în partea din față, iar din verificările efectuate până în prezent nu a rezultat nicio victimă în urma accidentului, autovehiculul fiind doar acroșat ușor de trenul care circula din direcția Roman – Bacău”. Cu victime sau fără victime, ancheta Poliției a arătat faptul că șoferul, un bărbat de 31 de ani, din Trifești, nu ar fi respectat semnificația indicatorului “Oprire” și a fost acroșat de trenul Interregio care circula dinspre Roman spre Bacău. ”Conducătorul auto a fost sancționat contravențional cu amendă de 945 lei și 6 puncte de penalizare la permisul de conducere, pentru nerespectarea articolului 138 din HG 1391/2006. Totodată, verificările sunt continuate sub aspectul legalității transportului public de persoane efectuat prin cursă specială, cât și referitor la starea tehnică a vehiculului”, se arată în comunicatul de presă al Poliției.

„Este o cale ferată dublă, cu vizibilitate redusă din cauza vegetaţiei. Practic, trebuie să intri pe linie ca să te poţi asigura. Firma noastră face şase curse pe zi peste această cale ferată, pentru care nu există nicio semnalizare. Din ce ştim, autorităţile au declanşat o anchetă, care nu are în vedere licenţa noastră de transport, ci tocmai faptul că există reclamaţii din partea mai multor cetăţeni cu privire la pericol. Slavă Domnului că nimeni nu a fost rănit, dar trebuie să se ia măsuri”, a declarat proprietarul firmei de transport.

Cetăţenii care traversează zilnic zona sunt extrem de revoltaţi şi cer ca trecerea de cale ferată să fie corespunzător semnalizată, pentru a nu pune în pericol vieţile oamenilor. „Oare câţi oameni trebuie să mai moară pentru ca autorităţile să facă ceva? Primăria Trifeşti nu zice nimic că nu avem barieră automată. Cei de la Consiliul Judeţean nu fac nimic. Azi, 26 de suflete puteau pieri. La acea barieră e foarte greu să te asiguri. Nu e şoferul de vină din cauza buruienilor care au înălţimi cât casă şi nimeni nu le taie”, spune, revoltat, unul dintre cei care, zilnic, traversează calea ferată.

„CFR trebuie să se asigure de curățarea zonei de vegetație”

Vicepreședintele Consiliului Județean, Dan Manoliu, spune că acel drum este unul comunal, dar, chiar și dacă ar fi fost drum județean, instalarea de echipamente de semnalizare trebuie efectuată de CFR. “Drumul ce duce către calea ferată este drum comunal, însă Primăria nu are atribuții pe ceea ce înseamnă semnalizarea trecerii. Tot ceea ce este de o parte și de alta a căii ferate, pe o distanță de trei metri, aparține CFR. Tot CFR trebuie să se asigure și de curățarea zonei de vegetație”, a declarat vicepreședintele Dan Manoliu. Vom reveni și cu un punct de vedere al reprezentanților CFR.

La sfârşitul lunii noiembrie anul trecut, un bărbat de 37 de ani, din comuna Secuieni, a fost accidental mortal de trenul care circula pe ruta Bacău – Roman. Maşina a fost târâtă 300 de metri pe calea ferată.

Foto: Bogdan Andrei Petrea / Facebook

 


COMENTARII

WORDPRESS: 4
  • „Oare câţi oameni trebuie să mai moară pentru ca autorităţile să facă ceva? Primăria Trifeşti nu zice nimic că nu avem barieră automată. Cei de la Consiliul Judeţean nu fac nimic. Azi, 26 de suflete puteau pieri. La acea barieră e foarte greu să te asiguri. Nu e şoferul de vină din cauza buruienilor care au înălţimi cât casă şi nimeni nu le taie”, spune, revoltat, unul dintre cei care, zilnic, traversează calea ferată.”

    E ușor să nu faci nimic și să te plângi. E și mai ușor să treci zilnic printr-un loc și să ignori problemele.

    Greu e să dai un telefon (chiar și zilnic) până se rezolvă. Și mai greu e să pui mâna pe o coasă și să rezolvi singur în semn de protest pentru incompetența autorităților. Sau să dai un ban vreunui zilier să facă asta pentru tine.

    România lui „să facă altul”.

  • Probleme asemanatoare sunt si in Roman: la iesirea din Kaufland – este imposibil sa te asiguri dreapta din cauza tirurilor parcate care asteapta intrarea la kaufland, la intersectia Ecaterina Teodoroiu cu Bogdan Dragos – este mereu parcata o duba in dreapta si nu te poti asigura.

  • Din pacate toata lumea acuza autoritatile locale, fara a recunoaste ca acolo si in multe alte locuri unde sunt treceri la nivel de cale ferata, responsabilii CFR, au neglijat indatoririle privind intretinerea si modernizarea acestor treceri. Noi, ca administratori ai drumului public am luat toate masurile de semnalizare corespunzatoare a trecerii si de defrisare a vegetatiei care tine de drumul public. Tot ceea ce inseamna elemente de cale ferata, precum si zona de siguranta, care se intinde in stanga si in dreapta caii ferate pe o distanta corespunzatoare anumitor criterii tehnice, sunt in grija si intretinerea administratorului caii ferate. Cu toate acestea , in nenumarate randuri, noi ne-am implicat in defrisarea vegetatiei in zona trecerii respective, tocmai pentru a evita producerea accidentelor. Costul unei bariere (achizitie, montare si exploatare) nu poate fi suportat de catre consiliul local. Acum 4 ani, la solicitarea noastra de montare a unei bariere in locul respectiv, reprezentantii CFR, ne-au avansat o oferta de vanzare si montare la un pret de 1 miliard de lei vechi , fara cheltuielile de mentenanta ulterioare. Punctul de vedere al organelor de politie in cazul accidentului este la obiect, clar, fara interpretari. Explicatia reprezentantului firmei de transport ni se pare lipsita de obiectivitate, atata timp cand nu a luat in calcul inclusiv neatentia soferului, avand in vedere profesionalismul, experienta si responsabilitatea persoanelor pe care le selecteaza pentru ocuparea unui astfel de post.