Asfaltări pe E85, de la „castelul de apă” până la Moțca

Asfaltări pe E85, de la „castelul de apă” până la Moțca

 

De la începutul acestei săptămâni, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași efectuează reparații cu covor asfaltic pe DN 2 ­– E 85, pe teritoriul județului Neamț, din zona intersecției cu drumul spre Iași, E 583, de la „castelul de apă”, până în zona localității Moțca. Inițial, pe acest tronson au fost făcute reparații ale stratului suport, iar de luni se toarnă covor asfaltic. Pe șantier a ajuns luni, 16 septembrie, și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, alături de președintele Consiliului Județean (CJ) Neamț, Ionel Arsene, conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și a DRDP Iași, ministrul inspectând mai multe lucrări care se derulează în județul Neamț la nivelul infrastructurii rutiere, de al căror ritm s-a declarat foarte mulțumit.

„Ruta care leagă Ținutul Neamțului de Bucovina, care nu a mai fost asfaltată de 20 de ani, va fi modernizată cu bani de la Guvern. Astfel, DN 2, de la Castelul de Apă la Moțca, a intrat în reabilitare. Este un traseu extrem de circulat și, odată modernizat, va reduce semnificativ din nemulțumirile participanților la traficul rutier către zona Sucevei. Acest sector de drum are 30 de kilometri și s-a intervenit asupra lui ultima dată cu reparații în urmă cu două decenii. În ritmul în care se intervine pe drumurile naționale din zona noastră, până la sfârșitul actualului mandat de președinte al Consiliului Județean, sunt convins că vom reuși să modernizăm 90% dintre aceste trasee. Același obiectiv îl am și în cazul drumurilor județene”, a precizat președintele CJ Neamț, Ionel Arsene

 

 

 

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Doru Mihaescu o lună

    Este „Drumul Mare” al Moldovei de altadata, modernizat, dupa cum aflam si din scrierile lui George Radu Melidon, inca in prima jumatate a secolului al XIX-lea, pe vremea domnitorului Mihail Sturdza, cand pe acest drum circulau regulat diligente pentru posta si calatori, de la Cornu Luncii, la granita de atunci spre Bucovina, pana la portul dunarean Galati. Trase de patru perechi de cai, a caror schimbare sa facea la hanuri importante, precum cel de la Draguseni, Hanul Ancutei, hanul de la Oniscani etc. Ar fi fost foarte bine si normal in acelasi timp daca acest drum, devenit acum E85, un important drum european ce leaga Marea Baltica de Marea Egee, ar fi fost largit prin anul 2000 nu numai pana la Roman, ci pana la Siret, la actuala granita din nordul Moldovei, spre Ucraina. Nefacandu-se acest lucru atunci, nu se stie, dupa cum vedem, cand se va mai putea face… Caci acum nici macar trecerea anevoioasa si penibila peste cele trei linii secundare de cale ferata, de la iesirea sa din nordul Municipiului Roman, singura de acest fel de pe intregul sau traseu romanesc, nu a putut fi inca rezolvata, in ciuda demersurilor repetate din ultimii ani ale autoritatilor locale romascane si a a solutiei simple si economice pe care am propus-o.