Asfaltare pe DN 15D, de la Horia la Baratca, după zeci de victime

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România suţin că vina pentru accidentele de la Feleşti aparţine şoferilor care circulă cu viteză. Asfaltarea porţiunii Baratca – Roman a fost prinsă în planul de achiziţii pe 2015. Aproape 100 de accidente grave au avut loc în zona Făurei – Feleşti, în ultimul deceniu. 

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu se consideră vinovaţi pentru accidentele rutiere care au avut loc pe DN 15D şi dau vina pe şoferii care nu respectă indicatoarele de limitare a vitezei în zonele cu probleme. Unul dintre cele mai grave accidente rutiere a avut loc anul acesta, pe 18 aprilie, în curba de la Feleşti. Atunci, trei persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte patru au fost grav rănite, după ce două autoturisme s-au ciocnit frontal. Poliţiştii au stabilit, după primele cercetări, că „şoferul nu a adaptat viteza de deplasare”, însă conducătorii auto care circulă pe segmentul respectiv susţin că la o eventuală vină a şoferilor implicaţi în accident se adaugă şi lipsa de calitate a şoselei.

Reprezentanţii CNADNAR susţin că au luat mai multe măsuri pentru evitarea evenimentelor rutiere. „Din informaţiile culese de la cei prezenţi la faţa locului (şef district Roman, angajaţi ai IPJ Neamţ), evenimentul rutier din data de 18 aprilie s-a produs din cauza neadaptării vitezei la condiţiile meteo (ploaie) şi a pierderii controlului volanului, constând într-o coliziune între două autoturisme. Producerea accidentului a avut loc într-o zonă care face parte dintr-un sector de drum unde există succesiune de curbe, marcajul axial este conform STAS SR 1848-7-2004, de tip 1E (linie continuă), iar partea carosabilă are o lăţime de şapte metri. Începând cu data de 7 aprilie 2009, urmare a procesului-verbal încheiat între Secţia Drumuri Naţionale Piatra Neamţ şi IPJ Neamţ – Serviciul Rutier, pe sectorul de drum de la kilometrul 36 plus 60 de metri până la kilometrul 39 plus 70 de metri, există limitare de viteză (50 km/h) şi, implicit, în zona producerii accidentului. Indicatoarele «limitare de viteză» sunt repetate şi dublate pe fiecare sens de circulaţie. De asemenea, în momentul producerii accidentului, în această zonă erau indicatoare «depăşirea autovehiculelor interzisă», «panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase», «curbă deosebit de periculoasă», marcaj rutier transversal cu benzi rezonatoare. În vederea îmbunătăţirii siguranţei traficului rutier pe drumul naţional DN 15D, Secţia de Drumuri Naţionale Piatra Neamţ a luat încă din anul 2009 măsuri ce ţin de semnalizarea orizontală şi verticală, frezarea mixturii pe sectoarele cu suprafaţa şlefuită”, se arată într-un răspuns al CNADNR pentru Ziarul de Roman.

Conducerea CNADNR susţine că Secţia Drumuri Naţionale Piatra Neamţ a propus, în planul de achiziţii pentru anul 2015, realizarea unui covor bituminos pe drumul naţional DN 15D, de la kilometrul  22 plus 074 de metru până la kilometurl 45 plus 300 de metri (Baratca – Horia), astfel încât să fie încheiate lucrările pe tot drumul respectiv. În răspunsul remis Ziarului de Roman nu se precizează, însă, dacă planul de achiziţii va fi respectat.

Aproape 100 de accidente grave în zece ani

După accidentul din luna aprilie, şi prefectul judeţului a reacţionat. Vlad Angheluţă a cerut o situaţie a evenimentelor rutiere de pe ruta Făurei – Horia, din ultimii zece ani. Potrivit informaţiilor Poliţiei Rutiere, în intervalul 2005 – 2015 s-au întregistrat 84 de accidente grave, soldate cu 30 de persoane decedate, 103 persoane rănite grav şi 58 de persoane rănite uşor. În urma vitezei neadaptate la carosabilul umed, au avut loc 48 de accidente grave, soldate cu 18 morţi, 64 de răniţi grav şi 41 de persoane rănite uşor.

După ce au primit statistica de la Poliţia Rutieră Neamţ, Prefectura şi Consiliul Judeţean au trimis o adresă comună către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, prin care au solicitat punerea în siguranţă a participanţilor la trafic, prin măsuri suplimentare de amenajare a carosabilului pe ruta Făurei – Horia.


Articol mai nou

COMENTARII

WORDPRESS: 0