Apa pune pe jar romașcanii

Dimensiune text

Tot mai mulţi proprietari de apartamente din Roman îşi doresc facturare individuală la apă. Luni a avut loc o nouă dezbatere pe această temă, la care au participat oficiali din Primărie, dar şi reprezentanţi ai romaşcanilor.

Luni, în sala mică a Primăriei Roman a avut loc o sesiune de dezbateri privind contorizarea şi facturarea individuală a apei, la care au participat reprezentanţii grupul de iniţiativă a locuitorilor din Roman privind contorizarea, facturarea individuală şi plata apei direct către compania Apaserv – Vasile Alexa, Ioan Roman şi Benone Băbuşanu, consilierii locali Vasile Ouatu, Bogdan Savin, Constantin Holban şi Maricel Benchea şi city managerul municipiului, Ovidiu Bojescu. Fiecare parte prezentă la dezbatere şi-a prezentat propriile propuneri pentru soluţionarea acestei probleme, care pune pe jar tot mai mulţi romaşcani.

Reprezentanţii grupului de iniţiativă locală au fost de acord cu proiectul de contorizare propus de ApaServ, dar au propus unele modificări la contract, care să poată fi încheiat între fiecare consumator de apă din Roman şi compania ApaServ, pentru facturarea individuală a apei. În modelul de contract propus de reprezentanţii grupului de iniţiativă se precizează că facturile pot fi achitate de către consumatori fie la casieria furnizorului, fie la bancă, prin transfer bancar, fie în oricare alt mod prevăzut în condiţiile legale privitoare la plată, acceptat şi practicat de furnizor. Ei elimină, astfel, din ecuaţie, asociaţia de proprietari, care nu ar mai avea niciun rol în acest proces. „Dacă acest contract se aplică la instalaţia de gaz metan, de ce nu s-ar aplica şi la apă? Nu considerăm că este necesară o metodologie pe 20 de pagini de realizare a unui sistem de contorizare şi facturare individuală a apei, aşa cum a propus Consiliul Local, ci un simplu apometru montat la uşa apartamentului. Convenţia de facturare, propusă de cei de la ApaServ, trebuie înlocuită cu un contract simplu între furnizorul de apă şi utilizatorul final, astfel încât fiecare locatar să plătească numai ceea ce consumă. Acest mod de contorizare duce la rentabilitatea companiei ApaServ, căci, astfel, va încasa 100% din valoarea serviciilor”, susţine Ioan Roman, din partea grupului de iniţiativă.

Elena Atofanei, din cadrul Asociaţiei nr. 53 din Roman, este unul dintre romaşcanii care au deja apometrul instalat pe casa scării şi doreşte, şi ea, introducerea facturării individuale la apă cât mai repede, întrucât susţine că s-a săturat să plătească pierderile de apă înregistrate din vina altor locatari. „Am făcut memorii în repetate rânduri către Primăria Roman şi către Consiliul Judeţean, prin care am solicitat facturarea individuală a apei. Mi s-a transmis, de fiecare dată, că asociaţia de proprietari este cea care se ocupă de problemele locatarilor, nu Primăria. Însă eu nu pot avea încredere în administratorii şi preşedinţii asociaţiilor de locatari, care au salarii şi indemnizaţii mari, deşi nu stau decât patru ore la asociaţie. Am discutat cu vecinii de pe scara unde locuiesc şi toţi doresc facturarea individuală a apei”, a spus Elena Atofanei.

Punctul de vedere al romaşcanilor este susţinut de consilierul local Maricel Benchea, care priveşte problema din perspectiva funcţiei de preşedinte de asociaţie de proprietari, pe care o ocupă, şi de economist la compania ApaServ, dar şi de consilier local. Însă acesta consideră că totul trebuie să se facă în litera legii. „Toţi ne dorim să plătim ceea ce consumăm. Diferenţele de apă sunt cauzate de proprietarii care au apometrele vechi, care nu înregistrează corespunzător, sau care nu au mai fost verificate de foarte mult timp. Romaşcanii trebuie să înţeleagă că nu o să vină nimeni să investească în casa lor, ci ei sunt cei care trebuie să suporte cheltuielile contorizării individuale a apei prin montarea apometrului pe casa scării. Dacă toți proprietarii apartamentelor dintr-un bloc sunt de acord cu contorizarea şi facturarea individuală, urmează a se face instalaţia propriu-zisă, după care compania va încheia convenţii de facturare. Contractul ApaServ cu asociaţiile de proprietari nu va dispărea, deoarece facturarea s-ar face numai pe apa primită. Dar apa menajeră rămâne în grija asociaţiei de proprietari. Dacă o conductă va avea nevoie de reparaţii sau înlocuire, tot asociaţia va fi cea care va trebui să suporte cheltuielile, pe care, ulterior, trebuie să le deconteze de la compania de apă. Operatorul de apă este interesat să izoleze rău platnicii. Prin facturarea individuală, vor avea de suferit numai cei care nu plătesc, nu toţi locatarii de pe o scară, aşa cum se întâmplă acum. Proiectele pentru contorizarea individuală a apei se află în dezbatere publică în continuare. Toate propunerile vor fi înaintate către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, care este responsabilă de întocmirea unui regulament care să mulţumească pe toată lumea şi să fie aplicat în tot judeţul”, a declarat Maricel Benchea.

Proiectele de contorizare se află în continuare în dezbatere publică, până pe data de 10 martie. Propunerile de proiect ale ApaServ şi ale Consiliului Local Roman pot fi citite accesând site-ul Primăriei Roman, la adresa www.primariaroman.ro , secţiunea „Informaţii utile – Ultimele ştiri”.



COMENTARII

WORDPRESS: 6
  • wiorel 6 ani

    100% la 100% pentru contorizarea individuala ( similara cu cea de la gaze , cit si cea de la energie electrica ) , contract direct cu apaserv si fara implicarea asociatiei de proprietari . Sunt dispus sa inlocuiesc apometrul cu unul electronic de clasa dorita si agreiata de apaserv . Apa menajera poate fi platita odata cu cea potabila la apaserv ( compania apaserv detine si epurarea orasului ). In ceia ce priveste plata gunoiului menajer propun solutia daoptata in alte mari orase de plata unica anuala ( o data cu impozitul pe terenuri si proprietati )

  • qsa 6 ani

    De acord cu Wiorel…Trebuie sa dispara aceste capuse numite Asociatii de proprietari..

  • Dima Gheorghe 6 ani

    Toata lumea sa saturat de magariile facute de presedintii si administratorii de bloc. Nu vad de ce ar refuza Apa serv sa-si incaseze la timp facturilesi cum la celelalte utilitati e posibil , e foarte bine si la apa si va spun eu ca 90 la suta dintre locatari sunt de acord sa plateasca apometrele si instalarea lor la usa apartamentului.
    Adevarul e ca asoc. de locatari isi cam pierd obiectul muncii si cinevade pe la primarie ii cam tin in brate.

  • Nu stiu cum bunul Dumnezeu poate rabda,si populatia nu merge la cabinetul consilierului Benchea fost sau actual administrator de asociatie de propietari sa-l intrebe pe cine reprezinta cnd este impotriva populatiei de plata facturii la apa direct la furnizor si eronat sustine ca apa menajera sa fie gestionata de asociatie.Ceva mai stupid nu se putea spune ,cu ce contribuie asociatia la scurgerea apei menajere,intrucat toateinterventile si reparatile la reteua menajera sant suportate de locatari,dupa cum se vede se bat campii,lucru rusinos pentru un consilier ales de cetateni sa le rezolve problemeleDomnulei Benchea si toti cei ce va invartiti in jurul cozii, a-ti fost alesi sa respectati legea ,dece nu respectati legea 241/2006R art 31 pct 3 arata;
    facturareasi contract individual se poate face la locatarii ce locuiesc la blocuri respectand 3 conditii:
    1,la nivelul intregului imobil.
    2 intocmirea unui contravt cadru pentru contorizarea si facturarea individuala.
    3hotararea consiliului de aprobare a contractului cadru .
    Alte conditii legea nu impune.
    Domnilor ,faceti cat mai repede contractul cu apaserv la fel cu cel de la gaz metan si introducetil imediat in sedinta consiliului loca si hotararea respectiva se va trimite tuturor celor interesati pentru punerea de acord cu hotararea nostra.Aceasta este punctul meu de vedere.

  • gigi 6 ani

    Daca conditia este sa fie toata scara de acord niciodata nu se va realiza pt.ca totdeauna o sa fie un locatar contra. Asa ca toate demersurile sunt inutile.