Amenzi de 1,4 milioane de lei aplicate service-urilor auto care nu respectau drepturile consumatorilor

Amenzi de 1,4 milioane de lei aplicate service-urilor auto care nu respectau drepturile consumatorilor

Dimensiune text

 

În perioada 15 iunie – 10 iulie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat ample acţiuni de control, la nivelul întregii țări, referitoare la respectarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto și la comercializarea/promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente show-room-urilor, informează ANPC.

Astfel, au fost controlaţi 766 operatori economici, constatându-se abateri la 500 (65%) dintre aceștia. Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus aplicarea a 318 avertismente şi 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei.

În cursul acţiunilor de control, la societățile controlate în județul Neamț s-au constatat abateri precum: afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii sau desfășurarea activității fără existența autorizației RAR.

La operatori din alte județe, au fost constatate abateri precum:
– practici incorecte (constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului – și anume a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație; prezența în contract a penalităților doar din partea consumatorilor);
– lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare;
– prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor care făceau obiectul devizelor de lucru, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate;
– lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate;
– nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție;
– neinformarea privind timpul de realizare a lucrărilor de prestare a serviciilor;
– lipsa totală sau parțială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import;
– lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare (prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate în mod echivoc, fără a avea toate explicațiile necesare);
– utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice;
– comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat;
– abateri privind promoțiile;
– condiții insalubre de lucru și depozitare;
– lipsa certificatelor ISCIR pentru elevatoare;
– lipsa autorizației de mediu sau a reînnoirii acesteia pentru camera de vopsit.

„Instituția noastră a câștigat încrederea românilor tocmai pentru că este foarte atentă și vigilentă la întreg spectrul de activități comerciale și prestări de servicii care cade în competența noastră, conform legii. Comisarii ANPC supraveghează permanent modul în care operatorii economici respectă drepturile consumatorilor, așa cum este normal să se întâmple într-o piață civilizată. Totodată, mă bucur să constat că și cetățeanul ține pasul cu modificările legislative, care privesc aceste drepturi, și este din ce în ce mai informat și mai atent în timpul actului comercial, gradul său de exigență situându-se aproape de cel de dezvoltare a societății”, a declarat Eduardt Cozminschi, președintele ANPC.

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 0