Prima paginăActualitateRural

„Administraţia trebuie modernizată şi finanţată”

Dimensiune text

Este dorinţa primarilor prezenţi la lucrările Adunării Generale a Asociaţiei Comunelor din România.

Problemele primăriilor sunt dezbătute la cea de-a VII-a sesiune ordinară a Adunării Generale a Asociaţiei Comunelor din România (ACoR), organizată la Bucureşti între 16 – 19 februarie. La eveniment au participat reprezentanţi ai Guvernului, vicepremierul Liviu Dragnea şi peste 500 de primari de comune din ţară, membri ai asociaţiei, 14 fiind din judeţul Neamţ. Tema întâlnirii a fost „Abnegaţie, altruism, armonie şi autoritate în asociaţie – 2014”. La eveniment a participat şi Dacian Cioloş, comisar european pentru Agricultură şi dezvoltare rurală. „Printre problemele dezbătute s-au aflat raportul de activitate şi bilanţul contabil pe anul 2013 ale Asociaţiei Comunelor din România, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2014 şi planul anual de achiziţii publice pentru 2014. Totodată, s-au discutat problemele referitoare la protestul depus la Guvern de către primari anul trecut şi îmbunătăţirea situaţiei din administraţiile publice locale”, a precizat Valeria Dascălu (foto), primarul comunei Săbăoani şi preşedintele ACoR, filiala Neamţ.

Printre problemele dezbătute în cadrul întâlnirii s-au numărat lipsa finanţării pentru derularea activităţilor primăriilor, lipsa fondurilor pentru achitarea salariilor asistenţilor persoanelor cu handicap şi problema impozitării terenurilor agricole. Primarii au spus, de exemplu, că impozitul pe teren şi impozitul pe venit din activităţile agricole trebuie plătite de cel care utilizează terenul, respectiv de cel care primeşte subvenţia de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA) şi beneficiile după cultivarea lui, şi nu de cel care deţine terenul, cum este în prezent.

O problemă pe care primarii au dezbătut-o pe larg a fost faptul că administraţia trebuie modernizată pentru a funcţiona corect şi unitar şi finanţată pentru a putea dezvolta infrastructura locală. Primarii au cerut guvernanţilor să găsească soluţii pentru finanţarea proiectelor de importanţă locală şi regională. Lucrările Adunării Generale au inclus dezbateri legate de activitatea curentă a asociaţiei, evaluarea acordului de parteneriat încheiat între ACoR şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, propuneri legislative menite să îmbunătăţească activitatea la nivelul comunelor şi prezentarea proiectelor cu finanţare europeană implementate de asociaţie.

COMENTARII

WORDPRESS: 0