Acuzaţii şi laude la adresa Spitalului Roman, pe un site ce face analiza unităţilor medicale

Acuzaţii şi laude la adresa Spitalului Roman, pe un site ce face analiza unităţilor medicale

Dimensiune text

 

Spitalul Roman - Spitalul Nou 02Mai multe persoane au acceptat invitaţia făcută de calitatespitale.ro, un proiect ce-şi propune colectarea şi analiza datelor privind experienţa pacienţilor în legătură cu serviciilor furnizate de spitalele din România. Proiectul este oarecum unul nou, nu sunt completate foarte multe chestionare online, dar Ziarul de Roman vă prezintă datele de la acest moment. Cei care au apelat la serviciile Spitalului Municipal de Urgenţă Roman s-au arătat, în general, mulţumiţi de servicii, dar sunt şi persoane care fac acuzaţii legate de condiţionarea actului medical sau de atitudinea unor cadre medicale, în special a asistenţilor sau infirmierilor.

Media de satisfacţie este de 72%

Calitatespitale.ro este un proiect implementat de CiemmeDiagnostica – HBSGroup, ce urmăreşte, analizează şi comunică informaţii privind calitatea serviciilor furnizate de către spitalele din România conform următoarelor dimensiuni de calitate: calitate confort, calitate servicii şi calitate personal. „Bazat pe experienţa pacienţilor colectată şi prezentată prin calitatespitale.ro, analizăm, evaluăm, sprijinim şi încurajăm dezvoltarea calităţii serviciilor furnizate în spitalele din România”, se spune pe pagina oficială a site-ului.

19 persoane tratate în Spitalul Roman au completat chestionarul, iar media de satisfacţie se situează la circa 72%, adică aproape patru „stele” din totalul de cinci.

Din totalul răspunsurilor, graficul arată că, pentru ceea ce înseamnă calitatea confortului, cinci persoane au zis „foarte bună”, patru – „calitate bună”, două – „calitate nesatisfăcătoare” şi trei – „calitate satisfăcătoare”. Răspunsurile vizavi de calitatea serviciilor arată că cinci le-au caracterizat ca „foarte bună”, patru – „bună”, trei – „satisfăcătoare”, două – „nesatisfăcătoare” şi o persoană nu a răspuns. Răspunsurile vizavi de calitatea personalului arată că cinci au  caracterizat-o ca „foarte bună”, patru – „bună”, trei – „satisfăcătoare”, două – „nesatisfăcătoare” şi o persoană nu a răspuns.

Cei mai mulţi respondenţi spun că provin din mediul urban şi au între 19 şi 45 de ani, cu un venit de sub 2.000 de lei lunar. Două persoane au spus că actul medical le-a fost condiţionat.

Comentariile celor care au completat chestionarul

În acest moment, pe site sunt zece comentarii postate, multe dintre ele pertinente, dar şi „acuzatorii”, iar dintre acestea redăm:

„Medici competenţi. Poate colaboraţi cu Primăria, pentru o locuinţă, ceva beneficii pentru medici.”

„Aveţi medici chirurgi tineri de nota 10, dar, din păcate, nu toate asistentele de pe secţia de chirurgie îşi fac treaba aşa cum ar trebui. Unele asistente sunt nepregătite şi indiferente la nevoile pacienţilor. Elevii care sunt în practică ar trebui supravegheaţi de către un cadru calificat, şi nu lăsaţi să facă experimente pe pacienţi, şi mă refer în special la pacienţii mai în vârstă sau cei veniţi din mediu rural. Grupul sanitar de la chirurgie ar trebui să fie mult mai des curăţat şi dezinfectat.”

„Felicitări conducerii, îndeosebi directorului financiar, pentru implicare şi perseverentă în îmbunătăţirea (considerabilă) a condiţiilor de cazare, dotarea cu aparatură de ultimă generaţie. Ca recomandare, rog luaţi în considerare, mai trebuie „lucrat” la atitudinea asistentelor medicale. A unora!”

„Nu ştiu cum de s-au dat calificative aşa mari, probabil au intrat cadrele medicale să se voteze. Serviciile nu sunt de calitate. Curăţenia este spre inexistentă. Nu-ţi vine să te atingi de nimic. Miroase a clor şi a toaletă pe toate holurile. Grupurile sanitare sunt sub orice critică. Spor la treabă!!!!”

„Trebuie profesionişti în conducere, fără funcţii obţinute prin afilieri politice şi prietenii cu primarul. Trebuie exigenţă impusă şi acolo unde e nevoie – nu superficială. Trebuie făcută curăţenie în spital şi la propriu şi la figurat!”

„…va veni o zi cînd la uşa CPU poate fi mama, sora sau copilul dumneavoastră şi va fi tratat cu greaţă şi sictir de către asistente şi de infirmieră. Întrebare: cum aţi reacţiona dumneavoastră? Infirmierele (…) folosesc vorbe urâte şi cu mult tupeu aproape îţi bagă mâna în buzunar.”

„Am fost operat acum 2 săptămîni şi mă simt foarte foarte bine, de aceea ţin să mulţumesc pe această cale tuturor celor de la Chirurgie Generală şi de la Terapie Intensivă, de la medici până la infirmieri. Avem şi noi medici buni.”

De precizat este faptul că inclusiv pe site-ul Spitalului Roman – www.spitalroman.ro, există un formular de sesizare online şi un chestionar de feedback al pacientului, unde pot fi sesizate anumite sincope, însă, la statisticile oferite până acum de conducerea unităţii medicale, nu au fost constatate grave abateri, ci poate cel mult mici nemulţumiri, nicio acuzaţie de condiţionare a actului medical, iar gradul de satisfacţie este cam la acelaşi nivel 70-80%.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Din 7 păreri alese ,3 sunt de bine,4 de naspa si lor le iese o medie de 72 la suta ?…patru stele? Sunt curios unde se va trata primarele cand ii va veni sorocul ?