Prima paginăSocial

Activități în cadrul proiectelor Erasmus+ desfășurate la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

Activități în cadrul proiectelor Erasmus+ desfășurate la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

Dimensiune text

Elevii Colegiului Tehnic „Petru Poni” din Roman au participat, în perioada 2 – 20 decembrie 2020, la diverse activități, încadrate în curriculum, în cadrul celor trei proiecte Erasmus+ care se implementează în cadrul colegiului în acest an școlar. La activități au luat parte elevii din clasele a IX-a A și B, a X-a A, B, C și D, a XI-a A, C, E și F. Cele mai multe activități au avut loc în cadrul programului „Săptămâna altfel”, derulat în perioada 14 – 18 decembrie.

Proiectul „Hooked on Mathematics”

Elevii claselor a IX-a A și B, a X-a A, B și D, a XI-a A, E și F au participat la activitatea „The Christmas contest of the best idea on Mathematics”, în cadrul proiectului Erasmus+ „Hooked on Mathematics”. Evenimentul s-a desfășurat online, în zilele de 2, 9 și 14 decembrie.

Elevii au desfășurat lecții integrate, la matematică și TIC, în timpul cărora au urmărit două videoclipuri, apoi au încercat, cu ajutorul profesorilor coordonatori Mihaela Stan, Monica Drîmbe și Dorina Diaconu, să privească „altfel” matematica. Ei au fost au încurajați să gândească creativ și să scrie un eseu, la alegere, pentru una dintre temele sugerate. Cele mai bune lucrări au fost premiate. Activități similare au avut loc în toate școlile partenere din proiect – Belgia, Bulgaria, Italia, Lituania, România și Turcia.

Eseurile matematice astfel create au fost încărcate pe un perete virtual, un spațiu online de colaborare – Padlet (un instrument Web2.0) au fost prezentate participanților la proiect. O broșură cu toate aceste eseuri a fost tehnoredactată de elevii din România, în cadrul orelor de TIC. Broșura este în limba proiectului și va fi distribuită pe site-ul și pe pagina de facebook a proiectului (varianta electronică), iar varianta printată se va găsi la biblioteca școlii, pentru a putea fi citită de elevii care nu sunt implicați în implementarea proiectului.

La orele de TIC, elevii au realizat felicitări și calendare cu urări pentru anul 2021 și cu elementele de identitate ale proiectului. Tot pe aceste calendare au fost prezentate și rezultatele finale ale proiectului. Rezultatele proiectului pot fi vizualizate la următoarele linkuri: site-ul proiectului, facebook, Glogster Interesting Mathematics- Hooked on Mathematics, Pinterest și pagina Twitter a proiectului.

 

Proiectul „Healthy body, healthy mind”

Echipe mixte de elevi din clasele a IX-a A și B și a XI-a au participat la activitatea „How to prepare traditional Christmas food in your country?” din cadrul proiectului „Healthy body, healthy mind”.

Elevii au realizat filme scurte în care au prezentat ingredientele și etapele trebuie urmate pentru realizarea unor rețete tradiționale pentru Crăciun, în fiecare țară parteneră. Filmele au fost încărcate pe canalul de Youtube, pe pagina de Facebook și în spațiul eTwinning al proiectului, urmând ca, la activitatea viitoare – care va fi și prima întâlnire online între elevi –, ce va avea loc în spațiul eTwinning al proiectului, aceștia să găsească răspunsul la întrebarea „Bun la gust sau bun pentru sănătate.

 

 

Proiectul „Program yourself in logic”

Elevii Ioana Ștefana Bostan, Diana Maria Cojocaru, Paula Bălțătescu, Roxana Agache, Gabriel Belu, Nadia Laaroussi, Mălina Duminica, Delia Farcaș, Ștefania Bostan și Alexandru Barbălată, din clasa a IX-a A, au participat la activitatea „Mathematical Calculations and Traditional Christmas Recipes”, din cadrul proiectului „Program yourself in logic”.

În cadrul acestei activități online, câte trei elevi din cele trei țări partenere în proiect au prezentat rețete tradiționale pentru Crăciun. Elevii au folosit calculul matematic pentru fiecare rețetă prezentată, pentru a stabili și numărul caloriilor corespunzătoare unei porții din preparatul respectiv. De asemenea, au folosit instrumente TIC pentru a reprezenta grafic procentajul fiecărui ingredient în rețeta prezentată. Activitatea a fost un bun prilej pentru a demonstra că Matematica este peste tot în viața de zi cu zi. Materialele culese în cadrul acestei activități au fost adunate într-o broșură disponibilă în format digital la acest link.

 

Elevii au realizat felicitări și calendare cu urări pentru anul 2021 adresate partenerilor de proiect. Aceste instrumente vor fi folosite pentru vizualizarea și diseminarea proiectului, cu precădere a legăturilor externe actuale ale proiectului – site, pagina eTwinning Space, pagina de facebook a proiectului.

„Participarea la aceste activități, desfășurate la nivelul celor trei parteneriate europene, a însemnat pentru elevii colegiului nostru atât un mod eficient și plăcut de a învăța și de a dezvolta competențe necesare succesului, în școală, în carieră și în viața civică, cât și o metodă de predare-învățare în care elevii dobândesc cunoștințe și abilități, muncind pentru a investiga și a răspunde la întrebări, probleme sau provocări autentice și complexe”, a afirmat coordonatorul proiectelor, profesor Mihaela Stan.

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0