Prima paginăSocial

Activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă va fi considerată experienţă profesională

Activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă va fi considerată experienţă profesională

Dimensiune text

 

pompierii incendii 01 copyMiercuri, 18 mai, Guvernul a completat şi modificat Statutul personalului voluntar din serviciile de urgenţă, în scopul îmbunătăţirii cadrului legislativ de recunoaştere a activităţii de voluntariat la nivelul comunităţilor şi, implicit, al creşterii numărului membrilor activi din serviciile voluntare. Astfel, activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă se va considera experienţă profesională şi/sau în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, potrivit noilor reglementări.

De asemenea, se reglementează parcursul profesional al voluntarului şi se stabilesc competenţele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgenţă voluntare pentru a putea evolua în această carieră. Una dintre condiţiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situaţii de urgenţă este absolvirea obligatorie a unui curs de iniţiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat. După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcţie de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională. „De exemplu, pentru a putea ocupa un post de conducător autospeciale într-un Serviciu de voluntariat de situaţii de urgenţă, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar, ulterior, după minim un an, a unui curs de conducător autospeciale. Ori, pentru a ocupa un post de şef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist prevenire (în minim doi ani de la absolvirea cursului de iniţiere de servant pompier), iar, după minim un an, a unui curs de şef compartiment prevenire. Pentru a candida pentru un post de şef serviciu într-un SVSU, cursurilor menţionate li se adaugă absolvirea unui curs de şef serviciu, într-o perioadă de minimum un an de la absolvirea cursurilor precedente”, precizează un comunicat al Guvernului.

Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar.

Statutul personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare (aprobat prin HG 1579/2005) reglementează selecţionarea, promovarea şi facilitarea personalului voluntar, în spiritul solidarităţii civice, la acţiunile organizate de autorităţile administraţiei publice locale în cadrul serviciilor de urgenţă voluntare, precum şi drepturile şi obligaţiile acestuia. Voluntariatul se desfăşoară în baza unui contract, încheiat în scris între voluntar şi beneficiarul voluntariatului. Primul contract de voluntariat cuprinde o perioadă de probă de 3-6 luni, care se finalizează prin teste şi verificări practice, susţinute în prezenţa unei comisii.

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0