A căutat pe internet școala în care va preda

Dimensiune text

Absolventă a Facultății de Litere din promoția 2012, Oana Ciobanu (foto) a reușit să se titularizeze cu media 8,10. Ea va face naveta la Pâncești.

 

După ce a ieșit din centrul de repartizare cu ordinul de numire în mînă, Oana Ciobanu, proaspătă profesoară de limba română, absolventă a Facultății de Litere din promoția 2012, a deschis repede internetul ca să vadă unde este școala la care tocmai devenise profesor titular. Și, imediat după aceea, a căutat traseul autobuzelor, ca să afle cum va face cei 30 de kilometri care despart Romanul de comuna Pâncești. „Nu mă sperie naveta. Sînt o fire optimistă și sper să găsesc acolo copii cu care să mă pot înțelege. Chiar dacă am mari emoții legate de prima mea zi de școală în calitate de profesoară, consider că am în față un nou examen. Pînă acum, le-am trecut pe toate„, spune proaspăta profesoară.

Ultimul examen trecut a fost chiar cel de titularizare, pe care l-a luat cu nota 8,10, a doua notă din centrul de examen în care a concurat. „Participarea la acest examen am considerat-o o provocare. Sînt înscrisă pentru continuarea studiilor, la masterat, și, pentru că acolo cursurile se desfășoară doar în weekend, am hotărît să încep să lucrez. Am avut mari emoții la examen, în primul rînd pentru că erau doar două posturi titularizabile și pentru că cei mai mulți dintre contracandidați erau oameni mai în vîrstă, cu experiență la catedră și care participaseră de multe ori la astfel de concursuri„, spune Oana, fericită că a reușit ceea ce alți colegi de breaslă nu au reușit nici după mai multe încercări.

 

Metode de predare pe care le visa ca elevă

 

Unul dintre atuurile pe care consideră că le-a avut a fost buna pregătire din facultate și intenția de a se baza la clasă pe metode noi de predare, care să atragă elevul. „Cînd am văzut structura subiectelor, mi-am dat seama că cei cu vechime la catedră, cei care au experiența lecțiilor conduse la clasă, vor fi avantajați. În lucrare, eu am propus metode moderne și cred că asta a făcut să iau un punctaj mare„, spune Oana.

Tot metodele moderne de predare au ajutat-o și la lecția practică, pe care a trebuit să o susțină conform metodologiei de examen, în luna iunie, cînd încă nu-și dăduse licența, la o clasă de elevi pe care nu-i văzuse în viața ei. „Am fost sunată să mă prezint la o anumită dată, cînd trebuia să prezint la o anumită clasă o anumită lecție, pe care ei o aveau de făcut conform programei. M-am gîndit cîteva zile pînă să întocmesc planul de lecție și mi-am propus metode moderne de abordare, care se pretau la subiect. Am ținut lecția la Școala Gâdinți și am fost bucuroasă să găsesc copii bine pregătiți și care au primit încîntați modul meu de a lucra. Comisia care a asistat la oră m-a felicitat„, a spus Oana, care spune că va încerca să aplice ca profesoară metode didactice de care și-ar fi dorit să aibă parte la lecții pe timpul cînd era elevă și pe care le-a descoperit, apoi, în manualele din facultate.

În ceea ce privește salariul, Oana încă nu știe cu cîți bani se va alege după o lună de muncă. „Încă nu m-am interesat, știu de pe la prieteni că nu sînt prea mulți. Dar știu că toată lumea a început de jos și sînt o fire optimistă. Sper că lucrurile vor evolua în bine și în învățămînt„, a spus proaspăta profesoară.


COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • SPATARU VASILE 8 ani

    Felicitari! Sunt foarte mandru de tine pt. rezultatele obtinute. Iti prevad o cariera stralucitoare in domeniu. Continua. Felicitari si fratiorului tau Bogdan. Investitia in educatia copiilor lor, a parintilor Ionela si Viorel au dus la rezultatele asteptate. Inca o data felicitari intregii familii.
    Colonel (r.) jurist
    Vasile Spataru

  • dream 8 ani

    In anii 90 am avut cei mai tineri si mai ambtioasi profesori … dupa 20 ani ma uit la ei si sunt ” vai de ei ” , sistemul i-a distrus , au albit , imbatranit , i-a secatuit de puteri … incearca si altceva , caci lucrul cu omul e mult mai greu …uneori reusesti dar alteori te pierzi pe drum….si in plus viata… trece pe langa tine …succes