HomeSocialEducatie

Ministerul Agriculturii şi meseriile atractive pot salva liceul din Horia

Ministrul Educaţiei a declarat că a semnat un parteneriat cu Ministerul Agriculturii, care are printre obiective şi susţinerea învăţământului liceal şi profesional agricol.

Ministrul Educaţiei, Mihai Sorin Cîmpeanu, a vizitat luni, 27 ianuarie, Liceul Tehnologic „Ion Ionescu de la Brad”. Vizitarea liceului din Horia, un liceu cu o tradiţie de 130 de ani în învăţământul agricol, aflat, însă, pe un trend descendent în ultimii ani, a survenit ca urmare a dorinţei ministrului Educaţiei de a cunoaşte pe viu realitatea din sistemul de învăţământ preuniversitar şi la recomandarea conducerii Inspectoratului Școlar Judeţean Neamţ, având în vedere faptul că ministrul Educaţiei are o bogată experienţă în domeniul învăţământului agricol, la nivel universitar, în calitate de rector al Universităţii de Știinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Bucureşti. Ministrul Educaţiei a avut o discuţie cu directorul Liceului Tehnologic „Ion Ionescu de la Brad”, profesoara Maria Maftei, la care au participat, de asemenea, subsecretarul de stat Liliana Preoteasa, inspectorul şcolar general Viorel Stan şi inspectorul pentru management Ilie Țedli, din cadrul Inspectoratului Școlar Judeţean Neamţ.

horia 02Discuţiile s-au concentrat în jurul situaţiei actuale a liceului şi a posibilelor soluţii care să transforme învăţământul agricol din „cenuşăreasa” sistemului de învăţământ într-un domeniu căutat de elevi. „Învăţământul agricol nu trebuie văzut ca o «pedeapsă» pentru cei care nu au reuşit să fie admişi la alte licee şi am şi argumente în acest sens. În condiţiile reducerii drastice a numărului de studenţi din ultimii ani, instituţiile de învăţământ agricol şi-au păstrat numărul de studenţi constant. Aceasta este o dovadă a atractivităţii pe care o manifestă, în continuare, agricultura pentru tinerii. E drept, la nivel de licenţă, dar nu văd niciun motiv pentru care tinerii să nu se îndrepte spre agricultură şi la nivel de liceu şi învăţământul profesional agricol. Un alt argument îl reprezintă contribuţia pe care agricultura a avut-o în ultimii ani la creşterea economică şi la produsul intern brut. Nu trebuie să uităm că politica agricolă comunitară este cea mai puţin austeră pentru perioada care urmează. Susţinerea învăţământului agricol reprezintă, consider eu, o oportunitate a acestei perioade. Și la nivelul inspectoratului şcolar există sprijin pentru acest tip de învăţământ”, a spus ministrul Cîmpeanu, care s-a declarat optimist în ceea ce priveşte viitorul învăţământului agricol.

„Fapul că există interes declarat şi justificat al Ministerului Agriculturii, cu care am încheiat un parteneriat – care are, printre alte obiective, şi sprijinirea învăţământului agricol liceal şi profesional -, faptul că au existat întâlniri cu reprezentanţi ai consorţiului universităţilor agricole, care s-au arătat interesaţi de a atrage elevi care au făcut liceul în domeniul agricol să-şi continue studiile la ei, îmi dă speranţe că lucrurile vor merge mai bine. Multe licee se confruntă cu probleme de patrimoniu, de bază materială, de resurse umane, dar se caută soluţii pentru aceste probleme şi asta îmi dă speranţă că învăţământul agricol va fi revigorat”, a declarat ministrul Cîmpeanu.

Acesta precizat, de asemenea, că este datoria conducerii liceelor de a propune meserii noi şi specializări noi, unde există deficit de personal şi de interes pe piaţa muncii, cum ar fi cea de grădinar sau de apicultor, pentru care nu există, în acest moment, personal calificat.

Directorul Liceului Tehnologic „Ion Ionescu de la Brad”, profesoara Maria Maftei, s-a arătat optimistă. „Am operat deja schimbări în planul de şcolarizare, pentru anul viitor avem o calificare nouă la şcoala profesională, de mecanic agricol, şi, de asemenea, cursuri de formare pentru adulţi, ca tractorişti. Sperăm să atragem cât mai mulţi elevi”, a spus profesoara Maria Maftei.

Comentarii

WORDPRESS: 0